וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בפעם הרביעית: השר דרעי ייחקר בימים הקרובים במשרדי להב 433

31.7.2017 / 20:56

שר הפנים, החשוד בין היתר בהלבנת הון ובהפרת אמונים, יגיע למשרדי היחידה השבוע במסגרת החקירה המשותפת גם לרשות המסים ולמשרד המשפטים. בשתי החקירות הראשונות בפרשה נחקרה עמו גם רעייתו יפה

עריכה: יוס אלטר

(בווידאו: דרעי מגיע לחקירה, חודש יוני)

שר הפנים אריה דרעי ייחקר בימים הקרובים פעם נוספת ביחידת להב 433 של המשטרה. השר, החשוד בעבירות הלבנת הון, מרמה והפרת אמונים, גניבה בידי מורשה, רישום כוזב ועבירות מס, נחקר בחודש שעבר בפעם השלישית במשרדי היחידה. החקירה משותפת למשטרת ישראל, רשות המסים והרשות לאיסור הלבנת הון במשרד המשפטים. בשתי חקירותיו הראשונות נחקרה עמו גם רעייתו, יפה דרעי.

בתום חקירתו השנייה אמר דרעי: "שיתפתי פעולה באופן מלא ועניתי על כל שאלות החוקרים. כמו שאמרתי, יש לי אמון במערכת אכיפת החוק ואני קורא לציבור להתאזר בסבלנות ולכבד את החקירה. אמשיך בעזרת השם במלוא הכוח והתנופה בעשייה הציבורית".

שר הפנים אריה דרעי יוצא מביתו, מאי 2017. נועם מושקוביץ
שר הפנים אריה דרעי יוצא מביתו, מאי 2017/נועם מושקוביץ

על פי החשד, העמותות שבראשן עמדה רעייתו של השר הפכו לצינור העברת כספים שהעשיר את קופת המשפחה ומקורביה, בהלוואות ארוכות טווח שחולקו לסכומים קטנים על מנת לטשטש את השיטתיות שבה הועברו. חוקרי המשטרה הגיעו למסקנה לאחר שהתחקו אחר רישומים של כמה מהעמותות שתחתיה, המפעילות גני ילדים ברחבי הארץ.

בכל אחת מן העמותות פעלו בני משפחה ומקורבים בתפקידי מפתח, ויכלו לכאורה לשתף פעולה עם דפוסי הפעולה של החשודים. כך, למשל, באחת העמותות עבדה שמחה רבינוביץ' - גננת שהיא גם מורשית חתימה ודירקטורית בעמותה. לפי החשד, לפני שנים אחדות חתמה על עשרה צ'קים למי שנחשבו עובדים בחברה. הצ'קים, בסכום של 8,000 עד 12 אלף שקלים כל אחד, הוגדרו ברישומי העמותה כהלוואות לטווח ארוך.

במעקב אחרי תנועת הצ'קים, עלה כי הם הופקדו בחשבונות העובדים - אך במקביל נמשכו סכומים זהים בחשבונות הבנקים שלהם, וניתנו לפי החשד למשפחת דרעי. כך, לכאורה, כספי העמותה הגיעו לידי בני המשפחה ומקורביה.
במסגרת חקירת הפרשה עוכבו לחקירה 14 מקורבים לשניים, בהם חבר מועצת עיריית ירושלים משה ליאון ומנכ"ל המשרד לפיתוח הנגב והגליל, אריאל משעל. במשך החודשים האחרונים אספה המשטרה אלפי מסמכים הקשורים לעמותת "מפעלות שמחה", העשויים לשפוך אור על החשדות נגד בני הזוג. בידי המשטרה 350 קלסרים, הכוללים את מסמכי העמותה מהשנים האחרונות שהובאו ליחידה החוקרת ב-70 ארגזים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully