וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי שנה וחצי ללא מנכ"ל: אושר מינוי אווה מדז'יבוז' לרשות למעמד האישה

30.7.2017 / 15:00

הממשלה אישרה את מינויה של ראש הרשות השנייה לטלוויזיה ולרדיו שתחל את תפקידה באוקטובר. השרה לשוויון חברתי גילה גמליאל בירכה על המינוי ואמרה כי היא "תצעיד את הרשות להצלחות רבות"

אוה מדז'יבוז'. יח"צ, הרשות השנייה, ענבל מרמרי
תחל בתפקידה באוקטובר. מדז'יבוז'/ענבל מרמרי, יח"צ, הרשות השנייה

אחרי למעלה משנה וחצי שבמהלכה הרשות למעמד האישה תפקדה ללא מנהל, הממשלה אישרה היום (ראשון) את מינויה של אווה מדז'יבוז'' לראש הרשות הממשלתית, האמונה על הנושאים הקשורים לשוויון בין המינים ומאבק באלימות נגד נשים. מדז'יבוז'', בת 46, המשמשת כיו"ר הרשות השנייה לטלוויזיה ולרדיו, צפויה להיכנס לתפקידה באוקטובר הקרוב.

הרשות למעמד האישה, האמונה על קידום מעמד האישה בחינוך, חקיקה ואכיפה, שפועלת תחת המשרד לענייני שוויון חברתי, בראשות השר גילה גמליאל, פועלת ללא מנהל קבוע מאז ינואר 2016, אז סיימה מנהלת הרשות הקודמת, ורד סויד, את תפקידה. גמליאל ביקשה למנות את עו"ד רינת דנון, מקורבתה ואחת מיועצותיה לשעבר לתפקיד, אך המינוי נתקל בהתנגדות מצד נציבות שירות המדינה והיועץ המשפטי לממשלה בשל דרישה לניסיון ניהולי רחב יותר.

כפי שפורסם לראשונה בוואלה! NEWS, ביוני האחרון הציעה גמליאל למדז'יבוז' שנחשבת לאחת הנשים החזקות בשוק התקשורת, את התפקיד. מדז'יבוז', שעומדת בראש הרשות השנייה מאז 2014 ובעבר כיהנה כמנכ"לית מעריב ורדיו תל אביב, עסקה במרוצת השנים גם בפעילות ציבורית להעמקת המודעות הציבורית לקידום מעמד האישה, וב-2006 אף זכתה באות אשת העיר תל אביב יפו על פועלה למען נשים בתקשורת. בין היתר, כשכיהנה כמנכ"לית רדיו תל אביב, פעלה ליצירת איזון ושוויון בין שדרנים לבין שדרניות ויזמה את תכנית הרדיו הראשונה בתחנה שהייתה כולה בהגשה נשית.

השרה גמליאל בירכה היום על המינוי ואמרה כי ""המינוי ראוי מאוד ואני מברכת את הממשלה על כך שאישרה את החלטתי. אווה מדז'יבוז'' היא מנהיגה מובילה, אישה חזקה ובעלת ניסיון ניהולי עשיר במגזר העסקי כמו במגזר הציבורי, ואין לי ספק שתצעיד את הרשות לקידום מעמד האישה להצלחות רבות. ממתינה בציפייה לתחילת עבודתה ובטוחני כי יחד עם שאר מנהלי המשרד, נוכל לקדם שוויון חברתי אמיתי בישראל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully