וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סיכנה חיילים - וטייחה: שרת ההגנה היפנית הודחה מתפקידה

29.7.2017 / 17:49

ראש הממשלה אבה ספג מכה כואבת כשבת חסותו, שנחשבה כיורשת אפשרית שלו, נאלצה לעזוב את תפקידה אחרי שמשרדה הסתיר את הסכנה הגוברת לחיילים המוצבים בדרום סודאן. הסקנדל, יחד עם פרשות נוספות, הובילו לצניחה בפופולריות של ראש הממשלה

צילום: יוטיוב, עריכה: ניב מעוז

שרת ההגנה של יפן טומומי אינאדה התפטרה אתמול (שישי) מתפקידה בעקבות שורת סקנדלים במשרדה, שתרמו לירידה החדה בפופולריות של ראש הממשלה שינזו אבה. שרת ההגנה בת ה-58, שנחשבה עד לא מכבר כמועמדת אפשרית לראשות הממשלה, הייתה צפויה להיות מוחלפת על ידי אבה בשבוע הבא במסגרת חילופי התפקידים שהוא עורך בממשלתו בניסיון לעצור את הסחף נגדו.

אחוזי התמיכה באבה צנחו אל מתחת ל-30% לפי חלק מהסקרים, בשל מעורבותו במתן פרוטקציות למקורביו ותחושה של חלקים רבים בציבור שהוא לוקח אותם כמובן מאליו. ראש הממשלה התנצל בפני העם "מעומק לבו", בדברים שמסר בשידור חי בטלוויזיה לאחר התפטרות שרת ההגנה שלו. הוא אמר כי שר החוץ פומיו קישידה יהיה אמון על התפקיד בשלב זה, כדי לא להותיר את המשרד לא מאויש בתקופה מתוחה זו.

התפטרותה של שרת ההגנה הגיעה כמה שעות לפני שקוריאה הצפונית שיגרה טיל בליסטי בין-יבשתי, שנחת במים הכלכליים של יפן.

שרת ההגנה של יפן מודיעה על התפטרותה, 28 ביולי 2017. רויטרס
סוף דרכה הפוליטית. שרת ההגנה היפנית מודיעה על התפטרותה, אתמול/רויטרס

ראש ממשלת יפן ספג ביקורת נוקבת גם מחברי מפלגתו וגם מהאופוזיציה, שטענו כי עליו היה לפטר את שרת ההגנה לפני זמן רב. עזיבתה של שרת ההגנה הגיעה לאחר שדוח חקירה העלה חשד שגורמים במשרד ההגנה הסתירו נתונים שהצביעו על הידרדרות במצב הביטחוני בדרום סודאן, שם כוחות יפניים הצטרפו לכוח משקיפים בינלאומי בהובלת ארצות הברית.

מתנגדי המהלך טוענים כי שליחת כוחות לאזורים מסוכנים מפרים את החוקה הפציפיסטית של יפן. שום חייל יפני לא נהרג מאז תום מלחמת העולם השנייה, והכאוס הגובר בדרום סודאן הגביר את החשש במדינה מפני המשימה של הכוחות. הדוח לא קבע מעורבות ישירה של השרה בטיוח, אך היא אמרה כי הפרשה פגעה באמון הציבור במשרד ההגנה ובכוחות ההגנה העצמית, שמו הרשמי של צבא יפן.

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא
ראש ממשלת יפן שינזו אבה, 28 ביולי 2017. רויטרס
עלול לאבד את כיסאו. ראש ממשלת יפן אבה, אתמול/רויטרס

אינאדה ספגה אש גם על דברים שאמרה במהלך נאום בחירות, שבו אמרה כי הצבא רוצה שהבוחרים יגבו מועמד של מפלגת השלטון - במה שנראה כמו פגיעה בניטרליות הפוליטית של הצבא.

אבה, ששב לשלטון בדצמבר 2012 כשהבטיח להאיץ את הכלכלה ולחזק את הביטחון, נתפס עד לאחרונה כמנצח הצפוי של הבחירות הבאות בספטמבר 2018, אז יתמודד על כהונה שלישית ויוכל להפוך לראש הממשלה בעל הכהונה הארוכה ביותר בהיסטוריה. עם זאת, צניחתו בסקרים עשויה להוביל את יריביו במפלגה הליברלית-דמוקרטית השלטת להתחרות על תפקידו.

מפלגת האופוזיציה הדמוקרטית לא מצליחה להתחזק על חשבון מפלגת השלטון, לנוכח זכרונם העגום של הבוחרים מתקופת שלטונה בין 2009 ל-2012.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully