וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קייטנת הבטיחות של רכבת ישראל: עובדי הרכבת הגיעו להדריך את הילדים

29.7.2017 / 12:25

עם סיומן של קייטנות הקיץ הרצו מאות מעובדי הרכבת בפני ילדים על התנהלות בטוחה ברציפים ובתחנות. הנוסעים הצעירים למדו את משמעות המחסומים והרמזורים והבינו כיצד להמתין לעצירת הרכבת באופן בטיחותי. "חוויה מעשירה, אחרת ומלמדת"

קייטנת בטיחות של רכבת ישראל, יולי 2017. באדיבות רכבת ישראל, מערכת וואלה!
"החינוך לשימוש נכון ברכבת צריך להתחיל בגיל הרך". הדרכה בגן ילדים/מערכת וואלה!, באדיבות רכבת ישראל

לרגל חופשת הקיץ בבתי הספר ובגני הילדים ולקראת סיום עונת הקייטנות יחלו בקרוב משפחות רבות לטייל באתרי בילוי ופנאי ברחבי הארץ, וחלקם יעשו זאת באמצעות רכבת ישראל. כדי להכין את המשפחות והילדים יצאו בשבועות האחרונים מאות מעובדי הרכבת לשרות בתי ספר, גני ילדים וקייטנות והעבירו הדרכה חווייתית לילדים. ההדרכות נעשו על ידי העובדים במסגרות בהן שוהים ילדיהם וכללו רקע כללי על אודות פעילותה של החברה, תיאור מקצועותיהם של עובדי הרכבת, עתידה של הרכבת ככלי תחבורה מוביל במדינה ומידע בדבר בטיחות והתנהגות ברכבת.

"זו ללא ספק הייתה חוויה מעשירה, אחרת ומלמדת", סיפרה הגננת אלגרה אברהם מדימונה, דקות לאחר סיום הרצאתו של יוסי בוהדנה, מנהל המשמרת בתחנת שדרות של הרכבת לילדי הגן שלה. "במפגש הכירו הילדים את סוגי הרכבות השונות, נחשפו לכללי הזהירות והבטיחות שיש לנקוט בהם בזמן המתנה בתחנה ואף קיבלו דגמים של קרונות להכנה עצמית", הוסיפה.

גם בוהדנה עצמו לא הסתיר את התרגשותו מהפעילות יוצאת הדופן. "זו הייתה בשבילי חוויה אדירה. עברה בי התרגשות רבה מהידיעה שהילד שלי מביט בי בזמן ההדרכה, שהוא מרגיש גאווה באבא שלו על שהוא חלק מהאנשים שבונים את המדינה הלכה למעשה, ומחברים את המרכז והפריפריה ברכבת ישראל. אין לי ספק שההדרכה שעשיתי תביא לרכבת עוד כמה נוסעים צעירים שיידעו כיצד לנסוע בצורה מהנה ובטוחה".

עוד בוואלה! NEWS:
לאחר 17 שנה: עיריית אשקלון קלטה עובד קבלן עם מוגבלות כעובד קבוע
זכיין של המועצה להסדר ההימורים בספורט נעצר בחשד להחזקת סמים
פוענח רצח הצעיר במסיבת הטבע: נדקר למוות בקטטה על רקע כספי

קייטנת בטיחות של רכבת ישראל, יולי 2017. באדיבות רכבת ישראל, מערכת וואלה!
"גאים להיות שותפים למהפכה התחבורתית". הדרכה בגן ילדים/מערכת וואלה!, באדיבות רכבת ישראל

בין הכללים שנלמדו במסגרת ההדרכות החווייתיות היו בטיחות בקרבת מסילה, חצייה נכונה במעברים המיועדים לכך, משמעות המחסומים והתנהגות על פי סימוני הרמזורים בהם, בטיחות ברציפים, המתנה נכונה ובטוחה הרחק משפת הרציף, אדיבות ומתן זכות קדימה ליוצאים מהרכבות, בטיחות בקרונות, המתנה לעצירת הרכבת וירידה באופן בטיחותי. בסיום ההדרכה קיבלו הילדים מזכרת קטנה מעובדי הרכבת שכללה פוסטר ובו עיקרי הכללים להתנהגות בטוחה ברכבת, בנוסף העניקו עובדי הרכבת שי צנוע לילדים - עט ודגם רכבת מקרטון להרכבה.

"שיתוף הציבור בישראל לשימוש נכון ובטוח ברכבת צריך להתחיל בגיל הרך", סיפר עופר הירש, מנהל התקשורת הארגונית ברכבת ישראל. "לנו כעובדי רכבת ישראל יש את הזכות להיות שותפים למהפכה התחבורתית בישראל ולהקנות לדור הצעיר את ההרגלים הנכונים לנסיעה ברכבת. זאת, בעזרת ערכות ההדרכה שאותן הכנו עבור העובדים, שמאפשרות להם לעשות זאת וגם לשקף את העשייה הרבה של רכבת ישראל מיום היווסדה לפני 125 שנים ועד לעתיד הקרוב, שבו יהיו רכבות חשמליות, גשרים ומנהרות. זוהי גאוותם של עובדינו להיות מייצגיה של רכבת ישראל בקרב הילדים", אמר הירש.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully