וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אשת הרודן הקשיש של זימבבואה קוראת לו: "בחר כבר יורש!"

28.7.2017 / 11:07

גרייס מוגאבה, שנחשבת יורשת אפשרית של בעלה רוברט בן ה-93, המנהיג הוותיק ביותר באפריקה, דחקה בו להכריז על המועמד המועדף עליו כדי לעצור את המאבק הפנימי. "אל תפחד, ספר לנו איזה מועמד עלינו לגבות"

נשיא זימבבואה רוברט מוגאבה ואשתו גרייס, אפריל 2017. רויטרס
רוצה לרשת את בעלה. גרייס ורוברט מוגאבה/רויטרס

הגברת הראשונה של זימבבואה, גרייס מוגאבה, קראה היום (שישי) לבעלה הנשיא להכריז על יורשו המועדף, במטרה לסיים את המחלוקות הפנימיות במפלגת השלטון. רוברט מוגאבה בן ה-93, המנהיג המבוגר ביותר באפריקה, שולט במושבה הבריטית לשעבר מאז עצמאותה ב-1980, אך הוא מתעקש כי מפלגתו – ולא הוא עצמו – תבחר את מחליפו בסופו של דבר.

עם זאת, בכינוס של אגף הנשים של מפלגת ZANU-PF בבירה הררה, סתרה גרייס מוגאבה – שנחשבת כמי שעשויה לרשת את השלטון בתעיד – את בעלה, שנכח בעצמו באירוע. גרייס, בת 52, שטיפסה במהירות בסולם הנהגת המפלגה ב-2014, אמרה כי מילתו של הנשיא היא הקובעת.

"שום החלפת שלטון לא תתרחש לא מעורבותו של מוגאבה, אני יודעת שהנשיא אמר שהוא לא יכפה שום מועמד, אבל תמיד התווכחתי איתו ואמרתי לו שיש לו תפקיד בכך. יש לו זכות להיות חלק מהתהליך", אמרה גרייס במהלך האירוע. "אני מבקשת ממנו עכשיו, אל תפחד, ספר לנו איזה מועמד אנחנו צריכים לגבות".

מוגאבה לא הגיב לקריאותיו של אשתו, אך אמר בנאומו באירוע כי גורמים בכירים בצבא מעורבים בקרבות הירושה, טענות שהשמיע בדצמבר 2015. "עכשיו אתם שומעים חלק מהם אומרים שעל הנשיא לעזוב. לעזוב לטובת מי? מי הוא אותו האיש שיש לו זכות לרשת את השלטון?", אמר הרודן הוותיק.

בשלוש השנים האחרונות החריף המאבק על עתיד השלטון, ומפלגת השלטון התחלקה לשני מחנות – אלו התומכים בסגן הנשיא אמרסון אמננגגוואה, ואלו המקדמים את גרייס מוגבה. ותיקי מלחמת העצמאות פנו בשנה שעברה נגד הנשיא, שאותו כינו דיקטטור. הם אמרו כי לסגנו יש את תמיכת הצבא.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully