וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"כבר הקרבתי בעל, תתבייש": ח"כ מועלם הגיבה בדמעות למתקפה של שטרן

26.7.2017 / 21:39

חבר הכנסת מיש עתיד תקף את חברת הכנסת מהבית היהודי וטען כי היא "מקריבה" חיילים בגלל תמיכתה בתקנות הגיוס שאושרו אמש. מועלם-רפאלי נפגעה והתייחסה למות בעלה הראשון, שנהרג באסון המסוקים. שטרן התעקש: "לא מתכוון להתנצל, זהו שימוש זול בשכול"

צילום: ערוץ הכנסת

עימות יוצא דופן במליאת הכנסת: ח"כ אלוף במיל' אלעזר שטרן מיש עתיד האשים היום (רביעי) את חברת הכנסת שולי מועלם-רפאלי מהבית היהודי בכך שהיא "מקריבה" את חיילי צה"ל, זאת בעקבות תמיכתה בתקנות לחוק הגיוס שאושרו אתמול בוועדת חוץ וביטחון, שנועדו בין היתר להסדיר את התנאים שבהם תלמידי ישיבות יקבלו פטור מגיוס. היא בתגובה פרצה בבכי וצעקה לעברו: "כבר הקרבתי חייל צה"ל אחד, את הבעל שלי. תתבייש". ח"כ מועלם ראתה בדבריו של שטרן פגיעה ברגשות בעיקר על רקע אירוע אסון המסוקים בחודש פברואר 1997, אז בעלה הראשון, סגן אלוף משה מועלם ז"ל נהרג.

מדובר בעימות שהתפתח במהלך דיון ממושך שהתקיים על חוק "ירושלים מאוחדת", ובעקבות התגובה של מועלם-רפאלי, ביקש ח"כ חיליק בר (המחנה הציוני) שניהל את הישיבה ששטרן יבהיר את דבריו. האחרון עלה לדוכן הנואמים והבהיר כי הוא "לא מתכוון להתנצל".

שולי מועלם בוועדה משותפת לוועדת חוקה וועדת חוץ וביטחון בדיון בהצעות חוק ההסדרה, כנסת. נובמבר 2016. נועם מושקוביץ
"הכול מותר להגיד בשביל פוליטיקה קטנה?" ח"כ מועלם-רפאלי/נועם מושקוביץ

"לא אתן לאף אחד להטיף לי מוסר על השירות למדינה", אמר שטרן. "אמרתי שההתנהלות אתמול של הקואליציה, ובין היתר של ח"כ מועלם מול חיילי צה"ל, עשתה הבדל בין אלה שמשרתים ובין כאלה שלא משרתים. המילה 'להקריב' היא לא תמיד חיים ומוות. לעתים היא אם אני מעדיף חיילים אחרים". מועלם סירבה לקבל את דבריו וצעקה: "הוא מתעקש על מה שהוא אמר", ויצאה בבכי מאולם המליאה.

מאוחר יותר עלתה שוב מועלם לסכם את הדיון על חוק ירושלים, אך הקדישה את רוב נאומה למהומה שפרצה קודם. כשהיא מול רוב חברי הקואליציה והאופוזיציה במליאה, היא יצאה למתקפה חריפה נגד שטרן שבמהלכה כינתה אותו "אפס". היא תהתה על ההסבר שהוא העניק קודם וזעמה על כך. "להקריב זה לא למות? כשבנט התבטא על מסירות נפש, לכולכם היה נוח לומר שמדובר ברצח ועכשיו כולכם שותקים? בגלל פוליטיקה קטנה אפשר להגיד הכול? לא".

מח"כ שטרן נמסר: "אתמול ועדת החוץ והביטחון של הכנסת הצביעה בעד העדפת משתמטים על חיילי צה"ל. באותו דיון ח"כ מועלם נאבקה נגד חיילי צה"ל ובעד הפגיעה בצה"ל ותמיכה בהשתמטות. הזכרתי לה זאת היום במליאת הכנסת והיא בחרה להסיט את הדיון לדיון אישי. אני אשוב ואגן על חיילי צה"ל ומפקדיו מול כל אלו שמסיתים ומעודדים הסתה נגד צה"ל. הניסיון להסיט את הדיון ולגרור אותי כאילו התייחסתי לשכול שפקד את משפחתה הוא ביזוי המשפחות השכולות בישראל. השימוש בשכול הוא שימוש פוליטי זול ונמוך ואני לא אקח בזה חלק".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully