וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"כעס שלא אכלה": גבר שרצח ואנס בת שלוש הוצא להורג בארה"ב

26.7.2017 / 20:37

אוהיו חידשה את ההוצאות להורג אחרי שלוש שנים של הקפאה, והמיתה בזריקה קטלנית את רונלד פיליפס, שתקף באכזריות ב-1993 את בתה של בת זוגו. זאת ההוצאה להורג מספר 15 בארה"ב מאז תחילת השנה

צילום: CNN, עריכה: שניר דבוש

מדינת אוהיו שבארצות הברית הוציאה היום (רביעי) להורג גבר בן 43 שרצח ואנס ילדה בת שלוש. זאת ההוצאה הראשונה להורג במדינה אחרי שלוש שנים, שבמהלכם התנהל קרב משפטי סביב השימוש ברעל כאמצעי ההריגה.
ממשרד השיקום והענישה באוהיו מסר כי רונלד פיליפס הוכרז מת בשעה 10:43 (שעון מקומי) במתקן הכליאה בלוקאסוויל. בית המשפט העליון דחה אתמול את ערעוריו של פיליפיס ואפשר את המשך התהליך.

הרצח אירע ב-1993, אז פיליפיס היה בן זוגה של פיי אוונס, אמה של שילה מרי. אחרי שהותירה את השניים לבדם בדירתה, היא גילתה עם שובה את בתה כשהיא מחוסרת הכרה וקרה. היא פינתה אותה לבית החולים, שם עברה בתה הקטנה ניתוח חירום, אך לא שרדה אחריו.

פיליפיס הודה כי הוא זעם על הילדה אחרי שלא השיבה לו כשקרא לה לאכול ארוחת בוקר. הוא תקף הכה אותה ותקף אותה מינית, ובמהלך משפטו הודה כי אנס את הפעוטה פעמיים נוספות. עורכי דינו טענו כי "הוא ניסה בכל יום לכפר על תפקידו המביש במותה של שילה".

לקריאה נוספת בנושא
ארה"ב: נידון למוות כבר אכל את הארוחה האחרונה - וניצל ברגע האחרון
בטרם הרוצח יוצא להורג: משפחת הקורבן רכשה לבתו כרטיס טיסה

רונלד פיליפס, נידון למוות באוהיו, ארה"ב. רויטרס
בית המשפט העליון דחה את ערעורו. פיליפיס/רויטרס

ההוצאה האחרונה להורג באוהיו הייתה בינואר 2014, אז הייתה למדינה הראשונה שעושה שימוש בסם מידזולם יחד עם משכך הכאבים הידרומפון. ואולם, הוצאתו להורג של דניס מקגוויר נמשכה 25 דקות ועדי ראיה סיפרו כי הוא התייסר ונאנח במשך רבע שעה.

שנה לאחר מכן, הקפיאה אוהיו את ההוצאות להורג בשל הקושי שלה להשיג את המרכיבים של הקוקטייל הקטלני. בשנה שעברה, הודיעה המדינה כי היא תחדש את ההוצאות להורג בהתאם לפרוטוקל חדש.

בינואר, פסק בית משפט פדרלי כי התהליך החדש בעייתי ודחה את ההוצאות להורג. שלושה שופטים בבית משפט לערעורים הותיר את הפסיקה על כנה באפריל, אך הרכב מורחב שלו הפך את ההחלטה בחודש שעבר.

זאת הייתה ההוצאה להורג מספר 15 בארצות הברית מתחילת השנה, כשהשבוע טקסס אמורה להוציא להורג גבר שהורשע ברצח של אישה ובשוד מזוין.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully