וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"כמו רועה זונות": בית הדין קבע כי גבר אלכוהוליסט חייב להתגרש

26.7.2017 / 16:35

אישה שביקשה להתגרש מבעלה זה 18 שנים סיפרה לדייני בית הדין הרבני בנתניה כי הוא שותה באופן קבוע ומתנהג באלימות בעקבות כך. הם קבעו כי הוא "חייב לגרש את אשתו לאלתר" – ואם יסרב, יוטלו עליו סנקציות

אילוסטרציה של גבר שותה אלכוהול. ShutterStock
"הוא מאבד שליטה, מי שרואה לא מאמין"/ShutterStock

גבר אלכוהוליסט חייב לגרש את אשתו לאלתר – כך פסק לאחרונה בית הדין הרבני האזורי בנתניה, בתיק שבו ביקשה אישה להתגרש עקב אלימות מצד בעלה. שלושת הדיינים קבעו בהחלטתם כי "אדם שמכור לאלכוהול הרבה שנים ואינו רוצה להיגמל, דומה הלכתית לרועה זונות, שחייב לגרש את אשתו".

האישה ביקשה להתגרש מבעלה זה 18 שנים, וציינה כי הוא אלכוהוליסט שניסה לעבור גמילה ללא הצלחה, ואף ריצה תקופת מאסר בכלא. כשהתבקשה על ידי שלושת הדיינים לתאר כיצד הוא מתנהג כשהוא שותה, השיבה: "הוא מאבד שליטה, מי שרואה לא מאמין. הוא יותר מדי שיכור, לא יודע מה לעשות, מפחיד ומאיים".

עוד בוואלה! NEWS:
נעצר בזכות בן 14: גבר נאשם במעשים מגונים בילדים ב"ימית 2000"
נמלט מהשוטרים באוטובוס: "השודד האמריקני" מבני ברק נעצר
בן 33 מבת ים חשוד שתקף מינית תיירת וכלא אותה בביתו

בית הדין הרבני הגדול לערעורים, הרבנות הראשית לישראל. ירושלים אפריל 2016. רוני כנפו
"אין סיכוי שיוכל בעתיד לפרנס את אשתו ובניו". בית הדין הרבני הגדול בירושלים/רוני כנפו

הגבר סירב להתגרש, וטען כי מבקש להפנות את רעייתו ואותו להליך לצורך שלום בית. האישה ציינה כי השניים גרים כיום בנפרד ובית המשפט הוציא נגדו צו הרחקה למשך שלושה חודשים. בית הדין דן באריכות בשורת נימוקים המהווים עילה לגירושים, ובהם אלימות במשפחה והתמכרות לאלכוהול.

הדיינים, הרב אברהם שינדלר, הרב רפאל בן שמעון והרב יאיר לרנר, קבעו כי "הבעל מבזבז את כספו על משקאות חריפים ועקב כך מגיע לביתו ומתנהג באלימות 'פעמיים-שלוש בשבוע', כדברי האישה, ואז גם מאבד שליטה". לדבריהם, "אדם שממשיך באורח חיים קבוע כזה ואינו מוכן אפילו לנסות וללכת לגמילה, אין סיכוי שיוכל בעתיד לפרנס ולזון את אשתו ובניו, ולפיכך חייב לגרש את אשתו".

בפסק הדין הבהיר שלושת הדיינים כי "הבעל חייב לגרש את אשתו לאלתר". הם הוסיפו כי אם "הבעל יסרב, יש לקבוע מועד לדיון בסנקציות המוטלות על החייב בגט, כפי הנהלים הקבועים בבתי הדין".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully