וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טראמפ במתקפה חריפה נגד התובע הכללי: "חלש כלפי פשעי קלינטון"

ברקע התגברות הדיווחים על כך שהוא עומד לפטרו, הנשיא הלם בסשנז וביקר את התנהלותו בחקירת המיילים הפרטיים של יריבתו הדמוקרטית וכן בעצירת ההדלפות. אחד המועמדים להחליפו - ג'וליאני

צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ תקף היום (שלישי) בחריפות את התובע הכללי שלו ג'ף סשנז, ברקע הדיווחים על כך שהוא שוקל לפטרו בשל החלטתו לפסול את עצמו מחקירת קשרי הממשל לרוסיה. אחד המועמדים האפשריים שהוזכרו בכלי תקשורת בארצות הברית הוא רודי ג'וליאני, יועצו של טראמפ לענייני סייבר שהיה מועמד לתפקיד אחרי הבחירות.

"התובע הכללי ג'ף סשנז נקט עמדה חלשה מאוד ביחס לפשעיה של הילרי קלינטון ולהדלפות", כתב טראמפ בחשבון הטוויטר שלו. הנשיא טוען כי יש לחקור את השימוש במיילים פרטיים שעשתה יריבתו הדמוקרטית בבחירות לנשיאות ואת אלו המדליפים מידע מודיעני, ולא את קשרי אנשיו למוסקבה. בשבוע שעבר, כשהחל טראמפ לבקר את סשנז בפומבי, אמר התובע הכללי כי הוא מתכוון להישאר בתפקידו.

לקריאה נוספת בנושא
דיווח: "טילרסון מתוסכל מטראמפ - ועשוי לפרוש מתפקידו"
קושנר לקונגרס: "לא שיתפתי פעולה עם רוסיה, זה היה בזבוז זמן"

ג'ף סשנז דונלד טראמפ. GettyImages
לקראת פרידה. סשנז וטראמפ/GettyImages

טראמפ יצא גם נגד ראש הבולשת הפדרלית (FBI) המכהן אנדרו מקייב, וטען כי "הבעיה" איתו כי הוא "קיבל 700 אלף דולרים מהילרי עבור האישה". הנשיא ציין כי מקייב, מתוקף תפקידו, מופקד גם על חקירתה של קלינטון בפרשת המיילים. הוא התייחס בכך לתרומות שהתקבלו במטה הבחירות של רעייתו, ג'יל מקייב, שהתמודדה על מושב בסנאט של מדינת וירג'יניה בשנת 2015. ב-FBI הבהירו כי מקייב לא היה מעורב כלל במאמצי גיוס הכספים של רעייתו, וכי הקמפיין שלה הושלם זמן לפני שהוא קיבל תחת אחריותו את תיק קלינטון.

הנשיא העלה גם טענות לכך שאוקראינה, שנמצאת בסכסוך עם רוסיה במזרח המדינה, פעלה כדי לחבל בקמפיין הבחירות שלו. בסדרת הציוצים שלו, הזכיר הנשיא גם את עדותו של יועצו ושל חתנו ג'ארד קושנר בוועדת המודיעין של הסנאט, ושיבח את הופעתו.

קושנר, מבכירי הקמפיין שלו, הכחיש כי שיתף פעולה עם רוסיה כדי לסייע לטראמפ לנצח. בהמשך היום הוא יעיד בדיון נוסף שיתקיים בדלתיים סגורות בפני ועדת המודיעין של בית הנבחרים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully