וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלפים בהפגנה מול בית היועמ"ש: "לצאת מהמזגן, מגיע לנו שלטון נקי"

22.7.2017 / 21:27

להפגנה השבועית בכיכר גורן בפתח תקווה הצטרפו האלוף במיל' יום טוב סמיה והזמר אביב גפן, שקרא לאזרחים לצאת ולהפגין נגד השחיתות השלטונית והסחבת בחקירות נתניהו. המפגינים עמדו דקת דומיה לזכר הנרצחים בפיגוע בחלמיש

צילום: ניב אהרונסון

אלפי בני אדם הפגינו הערב (שבת) בכיכר גורן שבפתח תקווה, בסמוך לביתו של היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט, במחאה על השחיתות השלטונית ועל הסחבת בחקירות ראש הממשלה בנימין נתניהו. למפגינים הקבועים הפוקדים את המקום בכל מוצאי שבת הצטרפו הערב גם מפקד פיקוד המרכז לשעבר האלוף במיל' יום טוב סמיה, וכן הזמר אביב גפן, שקרא לאזרחים להצטרף למחאה ברחבי הארץ.

"הכי כיף לשבת עכשיו במזגן, אבל ההיסטוריה והמחר של ישראל נכתבים כרגע ברחובות. אני קורא לימין ולשמאל לבוא כי מגיע לנו שלטון נקי", אמר גפן, והוסיף כי ברצונו להגיע להפגנות נגד השחיתות באופן קבוע.

מני נפתלי, אחד ממארגני ההפגנות בפתח תקווה, קרא הערב לכל המפגינים לעמוד דקה דומיה לזכר הנרצחים בפיגוע אמש בהתנחלות חלמיש שבבנימין. במהלך נאומו של אלוף סמיה קראו המפגינים קריאות "ביבי בוגד", ובתגובה עצר סמיה את נאומו והפציר במפגינים להפסיק את קריאותיהם.

הפגנה מול ביתו של אביחי מנדלבליט 22.7.2017. ראובן קסטרו, ראובן קסטרו
אביב גפן בהפגנה בפתח תקווה, הערב/ראובן קסטרו, ראובן קסטרו
הפגנה מול ביתו של אביחי מנדלבליט 22.7.2017. ראובן קסטרו, ראובן קסטרו
פתח תקווה, הערב/ראובן קסטרו, ראובן קסטרו

מני נפתלי, עובד לשעבר במעון ראש הממשלה בירושלים ואחד ממארגני ההפגנה, אמר כי "ההפגנה אינה נגד נתניהו. היא נגד שומרי הסף. מנדלבליט הוא אחד מהם שמעל בתפקידו וצריך ללכת הביתה". לדבריו, "להפגנות מגיעים אנשים מבוגרים יחסית ואנחנו רוצים שיתחילו להגיע גם חבר'ה צעירים. אין לנו גיוס כספים, הכל מגיע מאנשים שמגיעים להפגין כל מוצאי שבת". לנוכח הביקורת שנשמעה על קיום ההפגנה יממה לאחר הפיגוע הקשה בהתנחלות חלמיש שבבנימין אמר נפתלי כי "ההפגנה היא פיקוח נפש".

אלוף במיל' סמיה פנה בדבריו למנדלבליט ואמר כי הוא "מגן על העבריינים מפני הדין ומגן על הדין מפני העבריינים". "קום והתפטר מתפקיד התובע, אנחנו לא מאמינים בך ולא בממשלה", אמר סמיה.

הפגנה מול ביתו של אביחי מנדלבליט 22.7.2017. ראובן קסטרו, קשת
פתח תקווה, הערב/קשת, ראובן קסטרו

בשבוע שעבר הפגינו במקום כ-2,000 בני אדם, ובהם גם יו"ר מפלגת העבודה הנכנס אבי גבאי. "ראשי הקואליציה צריכים לגלות אומץ לב ציבורי ולפרק את הממשלה", קרא גבאי. מארגני המחאה הודיעו כי הפגנות דומות התקיימו בו זמנית גם בנהריה, ראש פינה, חיפה, חדרה, נתניה, תל אביב, נס ציונה, אשדוד ובאר שבע. בעפולה השתתפו בהפגנה כ-70 בני אדם ובירושלים הפגינו כמה עשרות בכיכר פריז, סמוך לבית ראש הממשלה.

"הגעתי לכאן הערב כדי לחזק ישראלים טובים שמצביעים לכל המפלגות ושמגיעים לכאן מדי שבוע, לפתח תקווה ולמוקדים אחרים בארץ, כדי לומר באופן ברור שהם לא מוכנים לקבל יותר שחיתות", הוסיף גבאי. "לא שחיתות שלטונית ולא שחיתות אישית ולא שחיתות שמסתתרת מאחורי נהלים מכובסים".

הפגנה מול ביתו של אביחי מנדלבליט 22.7.2017. ראובן קסטרו, ראובן קסטרו
פתח תקווה, הערב/ראובן קסטרו, ראובן קסטרו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully