וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גרמניה מחריפה את צעדיה: אזהרת מסע לאזרחיה המבקרים בטורקיה

20.7.2017 / 14:50

ברלין קראה לתיירים לנקוט משנה זהירות, אחרי מעצרו של פעיל זכויות אדם גרמני על ידי הרשויות באנקרה. לשכת המסחר הבהירה כי באווירה הנוכחית קשה לראות את המשך ההשקעות בטורקיה. ארדואן זועם

צילום: רויטרס, עריכה: שמרית גולדשטיין

גרמניה פרסמה היום (חמישי) אזהרה לאזרחיה המבקרים בטורקיה ואיימה להפסיק את השקעותיה במדינה, בעקבות מעצרו של אזרח המדינה, שהיה חלק מקבוצת פעילי זכויות אדם שאותה עצרו הרשויות הטורקיות. הצעדים הללו עלולים לפגוע בכלכלה הטורקית והם מבשרים על החרפה במשבר עם בין שתי המדינות החברות בנאט"ו.

שר החוץ של גרמניה זיגמר גבריאל קטע את חופשתו ושב לברלין בעקבות מעצרו של פטר שטודטנר, לצד מנהלת ארגון אמנסטי בטורקיה. הקנצלרית אנגלה מרקל מסרה כי מדובר בצעדים הכרחיים ובלתי נמנעים. מנגד, נשיא טורקיה רג'פ טייפ ארדואן תקף בחריפות את ההחלטה.

נשיא טורקיה ארדואן וקנצלרית גרמניה מרקל בפסגת ה-G20, יולי 2017. רויטרס
היחסים ממשיכים להדרדר. ארדואן ומרקל בפסגת ה-G20/רויטרס

"אנחנו צריכים מדיניות חדשה בכל הקשר לטורקיה, אי אפשר להמשיך כפי שנהגנו עד כה", תקף גבריאל במהלך שיחתו עם כתבים. "עלינו להיות ברורים יותר ממה שהיינו עד עתה בכך שהאחראים באנקרה יבינו שלמדיניות הזו יהיו השלכות".

לשכת המסחר בגרמניה הבהירה כי באווירה הנוכחית בטורקיה "קשה לדמיין" השקעות במדינה. הצעדים הממשיים עד כה שננקטו הם האזהרות לתיירים גרמנים המבקרים בטורקיה, המהווים 15% מכלל התיירים במדינה.

"אנשים שנוסעים לטורקיה למטרות פרטות או עסקיות צריכים להפגין זהירות וצריכים להירשם בקונסוליות או בשגרירות של גרמניה, גם אם אלו נסיעות קצרות", נמסר בהודעת משרד החוץ בברלין.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully