וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בשל הסיוע לכורדים: טורקיה חשפה בסיסים אמריקניים סודיים בסוריה

20.7.2017 / 11:43

סוכנות הידיעות אנאדולו פרסמה מיקומים של מוצבים צבאיים בצפון סוריה, בשל התנגדותה לתמיכה שמעניקה ושינגטון למיליציה הכורדית. בפנטגון זועמים: "מסכן את הכוחות בשטח ופוגע במאבק בדאעש"

צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל

סוכנות הידיעות הרשמית בטורקיה חשפה בסיסים סודיים של ארצות הברית בצפון סוריה, כחלק מניסיונותיה של אנקרה ללחוץ על וושינגטון להפסיק ולתמוך במיליציה הכורדית בסוריה (YPG). בתגובה, הפנטגון אמר הלילה (חמישי) כי הפרסומים מסכנים את הכוחות האמריקניים בשטח וכי ארצות הברית העבירה לטורקיה, בעלת בריתה בנאט"ו, תלונה על כך.

בסוכנות הידיעות אנאדולו דווח על מיקומם של עשרה בסיסים אמריקניים בצפון סוריה, בשטח שבשליטת הכורדים המשתרע על פני 200 ק"מ, ואת מספר הכוחות האמריקניים והצרפתיים המוצבים בהם.

"פרסום מידע צבאי רגיש חושף את כוחות הקואליציה לסיכון לא נחוץ והוא עלול לפגוע במבצע התמשך נגד דאעש", מסר דובר הפנטגון אריק פהון. "בעוד שאנחנו לא יכולים לאמת את המקורות שהעבירו את המידע לסיפור הזה, אנחנו נהיה מודאגים מאוד אם גורמים מבעלת ברית שלנו בנאט"ו סיכנו בכוונה את כוחותינו".

כוחות של צבא ארה"ב בשיירה של הכורדים בצפון סוריה, סמוך לגבול טורקיה, 28 באפריל 2017. רויטרס
שיירה של לוחמי YPG וחיילים אמריקנים בסמוך לגבול עם טורקיה/רויטרס

היחסים בין אנקרה לוושינגטון מתוחים ממילא בשל התמיכה והחימוש שמעניקה ארצות הברית ל-YPG, הכוח המוביל במערכה לשחרור א-רקה מידי דאעש. בטורקיה טוענים כי המיליציה הכורדית בסוריה קשורה למחתרת הפועלת בשטחה (PKK), המוגדרת ארגון טרור על ידי ארצות הברית והאיחוד האירופי.

ה-PKK, הפועלת מאז שנות ה-80 בדרום-מזרח טורקיה, פועלת להקמת אוטונומיה כורדית, ובאנקרה חוששים שהיא תחבור ל-YPG כדי להקים מדינה כורדית גדולה. בוושינגטון טוענים כי כלי הנשק שסיפקו לכורדים יושבו לידיה עם שחרור א-רקה, אך באנקרה מטילים ספק בכך.

למתיחות מצטרפת החלטת בית משפט בארצות הברית להעמיד לדין מאבטחים וגורמים טורקיים רשמיים שתקפו מפגינים כורדים במהלך ביקורו של הנשיא רג'פ טייפ ארדואן במדינה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully