וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הבית הלבן: "מודאגים מהמתיחות בהר הבית, על ישראל וירדן לפעול"

20.7.2017 / 8:01

ארצות הברית הביעה את דאגתה מפני המתיחות במקום הקדוש והנפיץ לאחר שבוע של חיכוכים בעקבות הצבת המגנומטרים לאחר הפיגוע במתחם: "יש למצוא פתרון המשמר את הסטטוס קוו". דיווח: סעודיה לוחצת על ישראל, ירדן וארה"ב לפתור את הסוגיה עוד היום

צילום: ניב אהרונסון

הבית הלבן פרסם הבוקר (חמישי) הצהרה ובה הביע דאגה מהמצב בהר הבית. זאת, לאחר שבוע של מתיחות ובו הוצבו מגנומטרים בכניסות לאתר בעקבות הפיגוע שבוצע במקום, שבו נהרגו שני שוטרים.

"ארצות הברית מאוד מודאגת מהמתיחות סביב הר הבית, מקום המקודש ליהודים, למוסלמים ולנוצרים, וקוראת לישראל ולירדן לפעול לצמצום המתיחות ולמציאת פתרון שיבטיח את בטיחות המקום וישמור על הסטטוס קוו", נמסר.

אתמול מסרו מקורות פלסטיניים וישראליים לוואלה! NEWS כי גורמים ישראליים, אמריקניים וירדניים הגיעו יחד לפתרון ביניים, שבמסגרתו יסולקו המגנומטרים ובמקומם יוצבו מאבטחים שיבדקו ידנית באמצעות גלאי בני אדם שמסתמנים כחשודים. על פי דיווחים מהבוקר, סעודיה לוחצת ביממה האחרונה על וושינגטון, על ירדן ועל ישראל בדרישה לפתור את הסוגיה לפני יום שישי.

ראשי הווקף קראו למתפללים שהגיעו למתחם שלא להיכנס לאחר שמגנומטרים הוצבו בכניסות. נועם מושקוביץ, מערכת וואלה!
מוסלמים מתפללים מול המגנומטרים/מערכת וואלה!, נועם מושקוביץ

הרעיון, שנשקל כעת לחיוב במערכת הביטחון בישראל, אמור למנוע הסלמה אפשרית כבר ביום שישי הקרוב במהלך תפילות הצהריים. זאת, לאחר שאנשי הדת המוסלמים הבכירים ביותר בירושלים ובהר הבית קראו לנעול את כל המסגדים ברחבי ירושלים וקראו לכל המאמינים להגיע לכניסות להר הבית. אירוע שכזה עלול להוביל לעימותים אלימים קשים ומשם לגלישה להפגנות בכל רחבי הגדה.

ראש הממשלה בנימין נתניהו טען אתמול בפני הכתבים המלווים אותו בביקורו באירופה, כי ישראל נמצאת בקשר שוטף עם ירדן והעולם הערבי בנושא הצבת המגנומטרים והשבת השקט להר הבית, ומסביר שלא מדובר בשינוי הסטטוס קוו. "אנחנו מצפים שכולם יתרמו להחזרת השקט. צריך להתייחס לעובדות ולאמת - אין כאן שינוי בסטטוס קוו אלא ניסיון למנוע הישנות של תקיפה בנשק ואלימות בהר הבית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully