וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אוסטרלית נורתה בשוגג בידי שוטרים בארה"ב - ובארצה זועמים

19.7.2017 / 18:37

ג'סטין דיימונד הזעיקה את המשטרה לשכונה במיניאפוליס אחרי ששמעה ירי, וכשהתקרבה לניידת ירה בה אחד השוטרים למוות. ראש הממשלה האוסטרלי זועם ודורש תשובות: "איך אפשר לירות באישה עם פיג'מה שמבקשת עזרה?"

צילום: רויטרס, עריכה: שניר דבוש

ראש ממשלת אוסטרליה מלקולם טרנבול דורש תשובות מהרשויות בארצות הברית בעקבות מותה של אזרחית המדינה בידי המשטרה במהלך סוף השבוע האחרון. הוא אמר כי מדובר בתקרית "מחרידה" ו"שלא ניתן לתרץ".

רשויות החקירה במינסוטה אישרו אתמול כי ג'סטין דיימונד, ילידת סידני, נורתה למוות מכדור בודד שנורה לעבר מחלון הניידת ופגע בבטנה. התקרית החלה לאחר שהאישה דיווחה למשטרה על תקיפה בשכונת המגורים שלה. היא הייתה מאורסת לדון דיימונד, והשניים היו אמורים להתחתן באוגוסט.

ראש ממשלת אוסטרליה אמר כי הוא והקונסול הכללי בשיקגו דורשים תשובות. "איך אפשר לירות כך באישה שעומדת ברחוב עם פיג'מה, ומבקשת עזרה?", שאל טרנבול. "זהו הרג מזעזע, וכן, אנחנו דורשים תשובות בשם משפחתה". לשכת חקירות הפנים במשטרת מינסוטה מחפשת אחרי תיעוד התקרית.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
היו אמורים להתחתן בחודש הבא. ג'סטין ודון דיימונד/מערכת וואלה!, צילום מסך

התקרית החלה כששני השוטרים -מוחמד נור ומת'יו הריטי - נסעו בסמטה שבה דווח על ירי וחיפשו אחרי חשודים. בשלב מסוים, סיפר הריטי לחוקרים, הוא נבהל בעקבות רעש עז שנשמע ליד ניידת הסיור. מיד לאחר מכן, דיימונד התקרבה לניידת, ונור, שישב ליד הנהג, ירה לעברה.

לשכת החקירות מסרה כי נור, שנמצא בשירות 21 חודשים, והריטי, שנמצא בתפקיד שנה, הושעו מתפקידם. החוקרים מסרו כי נור סירב להיחקר, ועורך דינו לא פירט מתי ואם הוא יסכים להיחקר בשלב מאוחר יותר. אתמול הוא אמר כי נור מוסר את תנחמויו למשפחתה של דיימונד. משפחתה של דיימונד קיימה היום טקס זיכרון בחוף הים בסידני, שכלל ניגון בכלי הנשיפה המסורתי דידג'רידו והשלכת ורד לאוקיינוס.

ראשת עיריית מיניאפוליס בטסי הודג'ס והאגודה למען זכויות האזרח במינסוטה תהו מדוע השוטרים לא הפעילו את מצלמות הגוף שלהן ואת המצלמות בלוח השעונים של הניידת בזמן התקרית. קית' אליסון, חבר קונגרס דמוקרטי שמחוז בחירתו כולל גם את מיניאפוליס, אמר כי מותה של דיימונד נובע מ"כשל מערכתי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully