וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היסטוריון טוען שפתר תעלומה בת 3,000 שנים: שלמה המלך בכלל לא היה מלך ישראל

16.10.2022 / 2:53

האם סיפור חייו של שלמה המלך טויח ושוכתב ע"י סופרים מקראים כי הוא למעשה היה אחד מפרעוני מצרים ולא מלך ישראל? היסטוריון טוען שזה ההסבר ההגיוני היחיד לאור העובדה שלא נותר כל זכר לזהב שלו בישראל

השיר "המלך שלמה"/מתוך "התנ"ך לילדים - שירים וסיפורים"

"זה לא מסוג התגליות שארכיאולוגים ישראלים ישמחו לשמוע, מסיבות פוליטיות ותרבותיות, אולם בניגוד לפרשנויות הקלאסיות של הסיפור התנכי - שלמה המלך היה למעשה פרעה במצרים", כך טוען היסטוריון בריטי שחקר את סיפור חייו של שלמה המלך בעשרים השנים האחרונות והגיע למסקנה המלחיצה הזאת.

ההיסטוריון והסופר הבריטי ראלף אליס בן ה-54 טוען שבידו הפתרון לתעלומה בת 3,000 שנה, אליו הגיע לאחר שלא הצליח למצוא את אוצרו של המלך שלמה - 500 טון זהב ששוויים מוערך כיום ב-3 טריליון דולר - במכרותיו האגדיים. ציידי אוצרות ממשיכים לחפש אחר מכרות המלך שלמה בתקווה למצוא את אוצרות המלך, אולם אליס בטוח שמי שעדיין מנסה את מזלו עלול למצוא עצמו מאוכזב מאוד. לדבריו, שלמה בכלל לא היה מלך ישראל - אלא פרעה מצרי בשם שושנק הראשון ששלט במצרים ובישראל בסוף המאה העשירית לפנה"ס (ומזוהה בידי רוב החוקרים עם המלך המצרי שישק הנזכר במקרא)

ציור של שלמה המלך עם התוכניות לבית המקדש. ויקיפדיה, נחלת הכלל, צילום מסך
סיפורו של שלמה המלך פוברק?/צילום מסך, ויקיפדיה, נחלת הכלל

הוא השווה בין מציאת אוצר המלך לאגדה היסטורית כמו "טבילה במעיין הנעורים" ואמר שסיפורו של המלך שלמה, כפי שאנחנו מכירים אותו, הוא כנראה "פרשנות מוטעית" של ההיסטוריה.

בספרו, "שלמה, פרעה של מצרים", הוא מספר על ממלכות שכנות שבזזו קברים מלכותיים בעמק המלכים במצרים והציגו את העושר לשלמה במחווה כדי למנוע את פלישתו. "על פי התנ"ך, המלך שלמה היה עשיר להפליא. דורות של תיאולוגים וארכיאולוגים סרקו את ארץ הקודש בחיפוש אחר עיר הבירה שלו, הארמון, המקדש והרכוש שלו - ללא הצלחה. בסוף מגיע השלב בו צריכים או לקבל את העובדה שהתורה היא לגמרי בדיונית או להבין שחיפשנו במקום הלא נכון ואחרי הדברים הלא נכונים". לדבריו, אם התיאוריה שלו נכונה, אוצרות שלמה יימצאו בקלות במוזיאון המצרי בקהיר, שם ניתן למצוא עשרות חפצים מאותה תקופה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
שלמה המלך, גוסטב דורה. Wikimedia, אתר רשמי
האם שלמה המלך היה למעשה אחד מפרעוני מצרים?/אתר רשמי, Wikimedia

"ממחקרי עולה שיש בסיס עובדתי לסיפורו של שלמה ועושרו, גרעין של אמת היסטורית, אך הוא הוסתר ושוכתב ע"י הסופרים המקראיים המאוחרים, כי סיפורים על פרעונים נחשבו אז לקשים לעיכול ובלתי ראויים. הם שינו את ההיסטוריה כדי ליצור גיבורי ישראלי נטו".

על פי התנ"ך, שלמה היה מלכה השלישי והאחרון של ממלכת ישראל המאוחדת, בנה את בית המקדש הראשון בירושלים ונחשב לחכם מכל אדם. ההיסטוריה המקראית נותרה אפופה במסתורין ומומחים וממשיכים לנסות לפענח ולמצוא הוכחות לסיפורים המקראיים.

2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully