וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גרמניה: מאות חברי מקהלת הכנסייה הקתולית הותקפו לאורך עשרות שנים

18.7.2017 / 18:08

547 ילדים במקהלה ברגנסבורג ספגו התעללות פיזית או מינית בין 1964 ל-1994, אז עמד בראשה אחיו של האפיפיור בנדיקטוס ה-16. הדוח תקף גם את מאמצי הכנסייה לחקור את הטענות שהחלו לצוץ ב-2010. "הוא הפנה את ראשו והתעלם"

סמל מקהלת הכנסייה הקתולית בעיר רגנסבורג, גרמניה, 2016. AP
מאות מקרים של התעללות מינית ופיזית. סמל המקהלה בבית ספר ברגנסבורג/AP

לפחות 547 חברים במקהלה היוקרתית של הכנסייה הקתולית בגרמניה הותקפו גופנית או מינית בין 1945 ל-1992 – כך עולה מדוח חדש שפורסם היום (שלישי). הטענות נגד מקהלת דומספצן ברגנסבורג, שנוהל במשך 30 שנה על ידי אחיו הבוגר של האפיפיור בנדיקטוס ה-16, הן חלק משורת חשיפות של התעללות מצד אנשי הכמורה הקתולית בגרמניה שצצו לראשונה ב-2010.

הדוח קובע כי 547 ילדים במקהלה "היו בסבירות רבה" קורבנות של פגיעה פיזית או מינית, או של שתיהן ביחד. הוא תיעד 500 מקרים של תקיפה פיזית ועוד 67 מקרים של תקיפה מינית, שבוצעו ביד 49 איש. "האלימות, הפחד וחוסר האונים שלטו, והאלימות הייתה שיטה קבועה", נכתב. "כל מערכת החינוך הייתה מוטה כדי להגיע להישגים מוזיקליים ולהצלחת המקלה. לצד מניעים אישיים, מניעי המוסד – בעיקר שבירת רוחם של הילדים כדי להגיע למקסימום משמעת והשקעה – הביאו ליסוד האלימות".

עוד ידיעות מהעולם
המיליארדר היהודי שהפך לאויב הימין בעולם
טורקיה: מנהלת אמנסטי במדינה מואשמת בחברות בארגון טרור

בין 1964 ל-1994, עמד בראש המקהלה גיאורג רצינגר, אחיו של האפיפיור. הוא הודה כי הכה תלמידים עם כניסתו לתפקיד, על אף ששיטת חינוך זו הייתה נפוצה בגרמניה באותן שנים. הוא אף אמר כי הוא היה מודע לטענות לתקיפות בבית הספר של הקהילה ולא עשה דבר, אך הדגיש כי לא היה מודע לתקיפות מיניות. הדוח ביקר אותו על כך שהוא "הסתכל הצדה ולא התערב".

הדוח ביקר גם את מאמצי הבישופות ברגנסבורג לחקור את הפגיעה מצד הכמרים וקבע כי גרהרד לודוויג מולר, שהיה באותה תקופה הבישוף, נושא "אחריות ברורה לחולשה האסטרטגית והארגונית" של אותם המאמצים. קרדינל מולר התמנה לראשות משרד החינוך של הוותיקן ב-2012, אך האפיפיור פרנציסקוס הדיח אותו לאחרונה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully