וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ועדה תמליץ: החופש הגדול יקוצר בשבועיים - ויתבסס על הלוח העברי

17.7.2017 / 17:03

פרסום ראשון: הוועדה המיוחדת בכנסת לבחינת ימי החופש צפויה להגיש מחר את מסקנותיה, שיכללו גם את פיזור הימים שקוצצו על פני המשך השנה. בנט החליט גם הוא על שינוי בלוח החופשות, אך טרם נקבע באיזה מתווה

בנט: "אנחנו נמצאים במשבר מול יהודי ארה"ב; הם מרגישים שקיבלו סטירת לחי ממשלת ישראל". שלומי גבאי
המסקנות לא מחייבות. בנט/שלומי גבאי

הוועדה המיוחדת בכנסת לבחינת ימי החופש לתלמידים תגיש מחר (שלישי) לוועדת החינוך את המלצותיה, בראשן קיצור החופש הגדול לשישה שבועות וקביעתו על פי לוח השנה העברי, בין אמצע חודש תמוז לראש חודש אלול. שבועיים נותרים של חופשה יפוזרו במהלך ימי השנה. שר החינוך נפתלי בנט החליט גם הוא כי כבר בשנת הלימודים הקרובה יחולו שינויים בלוח החופשות אולם טרם החליט באיזה מתווה.

לפני כחודשיים הקים יו"ר ועדת החינוך של הכנסת, ח"כ יעקב מרגי (ש"ס), ועדת משנה בראשות ח"כ עודד פורר (ישראל ביתנו), "לבחינת ימי הלימודים". הוועדה הוקמה לאחר המחאה הציבורית שהתעוררה עם הזזת חופשת ל"ג בעומר. מסקנות הוועדה אינן מחייבות, אולם בישיבת הוועדה האחרונה אמר פורר לנציגי משרד החינוך כי "היה וההמלצות לא יקודמו על ידי הממשלה, תפנה הוועדה להליכי חקיקה שיהוו חלק מהמלצות הועדה".

הוועדה ממליצה על "קיצור חופשת הקיץ לשישה שבועות ופיזורה על פני ימות השנה". זאת "על מנת להקל על ההורים ולפזר באופן טוב יותר את החופשות מבית הספר". בנוסף לכך, שנת הלימודים תחל בא' באלול - לפי התאריך העברי, זאת במטרה ליצור רצף לימודי מתחילת השנה עד לתחילת חגי תשרי.

הוועדה קובעת כי "דבר זה ימנע למעשה את המצב הנהוג כיום, שבו חוזרים התלמידים בבתי הספר וגני הילדים לחופשת החגים, כמה ימים בלבד לאחר חזרתם מחופשת הקיץ הארוכה". לפי המתווה, ימי החופשה שיבוטלו בקיץ יתווספו בצמוד לחגים כמו יום העצמאות. בנוסף לכך, חופשת חגי תשרי תתארך כשהימים בין יום כיפור לסוכות יהפכו לימי חופש.

המתווה המומלץ יכלול את בתי הספר היסודיים ואת גני הילדים, כאשר בתיכונים לא ישתנה אורכה של חופשת הקיץ אך גם היא תחל ב-א' באלול. יתרונו על פני האפשרויות האחרות הוא שאין בו ביטול ימי חופשה - דבר הכרוך בעלות למשרד החינוך המוערכת בלמעלה ממאה מיליון שקלים ביום. "לאחרונה שמענו על מתווה חופשות מפי שר החינוך בנט, אך לצערי הוא אינו ממצה ואינו מתייחס לכלל הבעיות הרבות שעלו בדיוני הועדה", אמר ח"כ פורר.

לדבריו, "בית הספר של החופש הגדול יכול להיות חלק מהפתרון ולא הפתרון כולו. יש מקום לפריסה מחדש של ימי החופשה ואף צמצום חלק מהימים. אמירת שר החינוך שאין בכוונתו לשנות את ימי החופשה של המורים אינה עומדת בקנה אחד עם הצרכים שעלו מהשטח". עוד הוסיף כי "כוונת הועדה שהמסקנות שיוגשו מחר ישמשו כעוגן לשרי החינוך הבאים ויביאו אחת ולתמיד לוח חופשות מרווח והוגן לכל תלמידי, מורי והורי ישראל שלא ישתנה חדשות לבקרים כפי שקרה בל"ג בעומר האחרון".

יו"ר פורום ועדי ההורים היישוביים, פז כהן, מסר כי ההורים "גאים לקחת חלק בעבודת הוועדה אשר עשתה עבודה מעמיקה". לדבריו, "ההמלצות מקיפות ונותנות לראשונה מענה שמציף גם את הצורך להפחית את העומס בשוק העבודה בישראל".

1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully