וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נאשם שנהג בשכרות לאחר שרישיונו נגנב - וזוכה לאחר שלוש שנים

17.7.2017 / 15:55

בית המשפט לתעבורה בנצרת החליט לזכות מאשמה את סטס קורנילוב לאחר ששלושה עדים אמרו כי לא הוא ישב מאחורי ההגה בעת המעשה. עורך דינו: "בתי משפט לתעבורה הפכו לסרט נע. היד שלהם צריכה לרעוד לפני הגשת כתב אישום"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
התלונן במשטרה כי אדם אחר התחזה לו. קורנילוב/מערכת וואלה!, צילום מסך

בית המשפט לתעבורה בנצרת זיכה אתמול (ראשון) מאשמת נהיגה בשכרות את סטס קורנילוב, בהחלטה שהביאה לסיומו תיק שהתנהל במשך שלוש שנים – חרף עדויות מוצקות כי הוא לא היה מעורב בתקרית שבגינה הועמד לדין. קורנילוב, תושב קריית אתא בן 30, אינו מחזיק בבעלותו רכב ובפני בית המשפט הובאו עדויותיהם של שלושה בני אדם כי הוא לא אחז בהגה בליל האירוע. בנוסף לכך, הוא אף התלונן במשטרה נגד אדם שלדבריו התחזה לו וגנב את רישיונו, אך התיק נסגר ולא הגיע לכדי העמדה לדין.

אולם, לאורך כל הדרך התעקשה המשטרה לדבוק בהעמדתו לדין. בכתב האישום שהוגש נגד קורנילוב נטען כי נתפס נוהג בשכרות בסמוך להושעיה שבגליל התחתון, כשלצדו אדם נוסף. בשל רמת האלכוהול הגבוהה שנמצאה בבדיקה שנערכה לנהג דרשו נציגי התביעה להטיל עליו עונש מאסר בפועל.

בהחלטה על זיכויו של קורנילוב כתבה השופטת מנאל חליחל-דיאב כי מדובר ב"מחדלים ראייתיים בתיק זה, שאינם מותירים לי כל אפשרות לבחון ולהשלים את הראיות, אלא פורסים מערכת ראיות חסרה". עוד כתבה כי התביעה לא הצליחה להביא הוכחה ברמה הנדרשת. לדברי עו"ד דן גלעד שייצג את קורנילוב מטעם הסנגוריה הציבורית "אדם חף מפשע עמד לדין, בעוד שמי שנחשד כפושע מסתובב חופשי".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
תחנת משטרה בנצרת עילית/מערכת וואלה!, צילום מסך
"באו אלינו בהצעות לפסילה על תנאי ועוד, כדי שהוא יודה בעבירה. לא היו מוכנים לבדק בית"

עו"ד גלעד הגדיר את השתלשלות האירועים שהובילה לזיכוי "מחדל חמור" ואמר כי בתי המשפט לתעבורה "הפכו לסרט נע של הרשעות". לדבריו, מקרה כזה עלול לקרות לכל אדם. "שלוש שנים נמשך המשפט, ובמהלכו אף אחד לא לקח אחריות ואמר 'טעינו, שגינו'. לא חקרו את התיק כמו שצריך, מבחינתם היה כאן עוד מקרה של נאשם בתיק תעבורה. 'נרשיע אותו ונעבור הלאה'. זו פשלה נוראית. הייתה כאן שרשרת של מחדלים. המקרה הזה מרתיח את דמי", הוסיף וסיכם: "כל הזמן טענו לחפות והמדינה מצדה באה בהצעות לפסילה על תנאי ועוד הצעות, כדי שהוא יודה בעבירה. הם לא היו מוכנים לבדק בית. משפטי תעבורה הפכו לסרט נע וזה לא אמור לעבוד ככה. היד שלהם צריכה לרעוד לפני שמגישים כתב אישום".

קורנילוב הופתע לקבל את הזימון לבית הדין ולא הבין מהיכן נפל עליו התיק, כשקיבל בדואר את רישיון הנהיגה שלו. המשטרה החרימה את הרישיון מהנהג בתקרית ושלחה אותו לכתובתו של קורנילוב; אולם מספר הטלפון שמסר הנהג לשוטרים היה שונה משלו והם לא ניסו להצליב בינו לבין פרטי הרישיון. קורנילוב הבין כי הרישיון נגנב ממנו וחשד באדם שעבד לצדו במשך כשבועיים, בסמוך לתקרית.

בנוסף לכך לא ערכו השוטרים הצלבה בין רישיון הנהיגה שמסר הנהג לבין רישיון הרכב – שהיה למעשה בבעלותה של תושבת נצרת עילית שהוזמנה בידי עו"ד גלעד להעיד במשפט. לדבריה מכרה את הרכב לאותו אדם שבו חשד קורנילוב שגנב את רישיונו אך העברת הבעלות על הרכב לא הושלמה. זאת, משום שהקונה לא העביר לידיה את מלוא הסכום שעליו סיכמו ונעלם עם הרכב לאחר ששילם את מחציתו בלבד.

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה

מלבד לעדותה של בעלת הרכב הופיעו בפני בית המשפט שני עדים נוספים שלו הייתה המשטרה גובה מהם עדות בשלב מוקדם יותר יתכן שמשפטו של קורנילוב לא היה אורך זמן כה רב. הנוסע שישב לצד הנהג אמר בעדותו כי קורנילוב הוא אינו מי שנהג באותו לילה והצביע על האדם שהזכירה בעדותה בעלת הרכב. אחיו של הנוסע הופיע אף הוא בפני בית המשפט והעיד כי נקרא להסיע את אחיו ואת נהג הרכב לביתם בליל האירוע, לאחר שנמצא כי הם אינם כשירים לנהיגה. גם הוא זיהה את האדם שהוזכר בעדות בעלת הרכב כמי שישב אז בכיסא הנהג. קורנילוב אף הגיש נגד אותו אדם תלונה במשטרה בטענה שהתחזה לו, אך המשטרה סגרה את התיק והוא לא הועמד לדין.

קורנילוב אמר לאחר זיכויו כי מעבר לתחושת העוול וחוסר הצדק שחש במשך שלוש שנים, מדובר היה במטרד מתמשך. "נאלצתי להפסיד ימי עבודה, לנסוע לבית משפט ולבזבז כסף. אני עובד קשה למחייתי. זה לא היה קל", אמר. לדבריו, "אם רק היו לוקחים את הנהג לחקירה בתחנת המשטרה, מסתכלים ברישיון, משווים ורואים שאלו שני אנשים שונים, לוקחים טביעת אצבע ומזהירים מפני עדות שקר- כל הסיפור הזה היה נמנע. הרי יש חובה לחקור, אבל הם רצו להמשיך הלאה ולהעביר עוד תיק בסרט נע". קורנילוב לא הגיע לבית המשפט לשמוע את ההחלטה על זיכויו, מכיוון שהתעייף ממסכת הדיונים. לדבריו, אף היה קרוב במהלך המשפט להודות בביצוע העבירה רק כדי שיעזבו אותו לנפשו. "סוף סוף אני יכול לנשום שהסיוט הזה נגמר", אמר.

ממשטרת ישראל נמסר בתגובה כי "במהלך פעילות משטרתית שבוצעה בשנת 2014, במסגרת המאבק המתמשך של משטרת ישראל בקטל בכבישים, נתפס הנאשם כשהוא נוהג בשכרות, עת נמצא בדמו ריכוז אלכוהול של 695 מיקרוגרם בבדיקת ינשוף שנערכה לו (פי 2.5 מהמותר בחוק).

"לאחר ניהול ההליכים המשפטיים בעניינו זוכה הנאשם מחמת הספק. בכוונתנו ללמוד את פסק הדין ולשקול הגשת ערעור על תוצאותיו לבית המשפט המחוזי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully