וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בשל חוק העמותות: האיחוד האירופי פתח בהליכים נגד הונגריה

בריסל שלחה מכתב רשמי לבודשפט, שלפיו עליה לטפל בתוך חודש בבעיות שעולות מהחקיקה נגד ארגונים זרים, שבין היתר מכוונת נגד המיליארדר היהודי סורוס. זאת ברקע קמפיין בעל מאפיינים אנטישמיים נגד אחד ממבקרי הממשלה הבולטים ביותר

שלטי חוצות נגד איל ההון ג'ורג' סורוס בבודפשט בירת הונגריה. אי-פי, AP
הקמפיין יסתיים ביום שבת. שלטי חוצות נגד סורוס/AP, אי-פי

האיחוד האירופי פתח היום (חמישי) בהליכים נגד הונגריה בשל פעילותה נגד ארגוני חברה זרים, שבין היתר מכוונת נגד המיליארדר היהודי-אמריקני ג'ורג' סורוס, שמוצאו מהונגריה. הליך נפרד מתקיים נגד חוק שהעבירה הממשלה בבודפשט, שיכול לגרום לסגירת אוניברסיטה שממומנת על ידי סורוס.

הנציבות האירופית הודיעה כי היא שלחה מכתב רשמי בנושא להונגריה, והקציבה לממשלתו של ויקטור אורבן חודש כדי להגיב לו. אורבן הלאומן והאיחוד האירופי נמצאים בחילוקי דעות סביב סוגיות רבות, בהן קליטת פליטים ופגיעה בחופש הביטוי.

חתימה על הצהרה משותפת בתום כינוס מנהיגי מדינות האיחוד האירופי, רומא, 25 במרץ 2017. רויטרס
ראש בראש עם האיחוד. ראש ממשלת הונגריה אורבן/רויטרס

הפרלמנט בהונגריה אישר בחודש שעבר חוק שמחייב ארגונים המקבלים יותר מ-24 אלף אירו בשנה מגורמים זרים להירשם כ"ארגונים הנתמכים בידי זרים" או להסתכן בסגירתם. כמו כן, הם חייבים לתאר את עצמם ככאלו באתריהם ובהודעות לתקשורת. ממשלתו של אורבן טוענת כי זהו צעד הכרחי, שיגביר את השקיפות, וכן יסייע במאבק בהלבנת הון ובמימון טרור.

המהלך של בריסל מגיע ברקע קמפיין ממשלתי נרחב נגד סורוס, שמואשם על ידי אורבן בכך שהוא רוצה "להביא מיליון פליטים" להונגריה. במסגרת המקפיין, פורסמו תמונות של המיליארדר על גבי תחנות אוטובוס, שלטי חוצות ומודעות בעיתונים, שבהן נכתב: "אל תתנו לסורוס לצחוק אחרון".

הקמפיין זכה לגינויים רבים מצד ארגונים יהודיים, שטוענים כי הוא בעל ניחוח אנטישמי. על חלק מהמודעות של סורוס רוססו כתובות אנטישמיות, כמו "יהודי מלוכלך". מחאה נשמעה גם מצד שגרירות ישראל בבודשפט, במקביל לביקורו הקרוב של ראש הממשלה בנימין נתניהו.

בצל המחאה הנרחבת, הממשלה הודיעה כי הקמפיין יסתיים ביום שבת הקרוב. עם זאת, דובר מטעמה מסר כי אין לכך קשר לביקור של נתניהו וסירב לפרט כמה עלה הקמפיין.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully