וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ח"כ טיבי: "כבר היה גוש חוסם, אין סיבה שלא יהיה שוב בעתיד"

יעקב אילון

13.7.2017 / 17:00

הסיכוי שיחבור ליו"ר העבודה החדש גבאי, היחסים עם לפיד, האיומים בפייסבוק, הגזענות והשנאה. ח"כ טיבי טוען שהוא מביט ליהודים בעיניים בלי להתבייש, ומשוכנע שבמרכז ובשמאל זקוקים לו ולחבריו בשביל להגיע לשלטון. צפו בריאיון בוואלה! TALK

צילום: אולפן וואלה, עריכה: נועה לוי

(הוקלט ביום חמישי)

המרכז והשמאל זקוקים לרשימה המשותפת כדי להגיע לשלטון, ואבי גבאי נושא מסר ברור יותר מאשר יאיר לפיד, כך סיכם ח"כ אחמד טיבי את המצב הפוליטי הנוכחי. בריאיון מיוחד לוואלה! TALK, הזכיר טיבי את הגוש החוסם שסייע לייצב את ממשלת רבין והדגיש: "אין סיבה שלא נעשה את זה בעתיד".

"בשביל לדבר על קואליציה ולהקים ממשלה אנחנו לא שם. אם הדיבור יהיה בעתיד על גוש חוסם, כבר היה דבר כזה ב- 1995. אין סיבה שזה לא יהיה בעתיד. אחת המטרות היא להפיל את שלטון הימין אבל זו לא המטרה היחידה, כי אנחנו רוצים לשנות את היחס אל הציבור הערבי".

אז אדרבא, אתה מושיט יד לאבי גבאי?

"אני מברך אותו, ברכתי אותו, אני חושב שהוא אדם מעניין, עבדתי מולו כשהיה השר לאיכות הסביבה, והעבודה הייתה פורייה. אני יכול לומר לך שהוא הקשיב רבות למצוקות הציבור הערבי, ורצה לשתף פעולה. אני גם מעריך את העובדה שהוא נטש את כסאו כמיניסטר בגלל השקפת עולם".

גם עם לפיד תהיה מוכן להקים גוש חוסם?

"ללפיד היו התבטאויות לא מי יודע מה בקשר לציבור הערבי. הכדור במגרש שלו, איך הוא מתייחס לציבור הערבי. אנחנו שמים לב שהוא נוטה יותר ימינה. העמדות של אבי גבאי בקשר לשתי מדינות הן ברורות הרבה יותר מאשר העמדות של יאיר לפיד".

אחמד טיב בוואלה! TALK. ראובן קסטרו
"הגזענות והפאשיזם הפכו להיות מיינסטרים". טיבי/ראובן קסטרו

ח"כ טיבי סיפר כי הוא מקבל איומים רבים על חייו ברשתות החברתיות."פוליטיקה של שנאה היא תוצר של הסכסוך", הסביר טיבי. "הגזענות והפאשיזם הפכו להיות מיינסטרים בישראל ולכן לעיתים מתקיפים את האיש ועושים דמוניזציה לרשימה שלמה, נציגי המיעוט הערבי".

איך איימו עליך?

"פייסבוק. מישהו כתב, יותר מאדם אחד, 'אני אהיה יותר משמח לשים לך כדור בראש'. אם ערבי היה כותב דבר כזה נגד חבר כנסת או שר יהודי, ללא תלונה, יחידת יס"מ הייתה מקיפה את הבית שלו, פורצת, שוברת את הדלת והוא היה מזמן במעצר".

טיבי נגע גם בסוגיית באסל גטאס, שתועד מבריח טלפונים ניידים לאסירים בכלא. "אמרתי את דעתי יותר מפעם אחת, אני חושב שהיחס אליו היה יחס מפלה, שהתבטא בהסרת חסינות מידית, מעצר מידי בתהליך בזק. לגבי המעשה עצמו, הוא אמר שהוא עושה את הדברים האלה לא בשם הרשימה המשותפת, אלא בשם עצמו ולא מבקש מאחרים לשאת באחריות. והוא נמצא בכלא אחרי שהוא שילם את המחיר על מה שהוא עשה".

באשר להיעדרות חבריו לרשימה המשותפת מהלוויתו של שמעון פרס, הסביר טיבי כי "אנחנו מקבלים את הביקורת", ובמבט אופטימי יחסית לעתיד, חזה כי "אי אפשר להמשיך במציאות דו-לאומית שבה צד אחד שולט בשני".

ח"כ אחמד טיבי בוואלהTALK. ראובן קסטרו, ראובן קסטרו
"מקבלים את הביקורת". טיבי/ראובן קסטרו, ראובן קסטרו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully