וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי פגישות כחלון וחמדאללה: שר הכלכלה ומקבילתו הפלסטינית נפגשו

12.7.2017 / 19:50

השר אלי כהן נפגש עם שרת הכלכלה הפלסטינית לאחר תקופה ארוכה של נתק מיניסטריאלי. השניים דנו בהגדלת מספר העובדים שיורשו להיכנס לישראל והגדלת ייבוא מוצרי מזון וחשמל לפלסטינים. "גם אם אין בינינו הסדר מדיני, נכון שיהיה שלום כלכלי"

שר האוצר משה כחלון במסיבת עיתונאים בבי"ח רמב"ם 19 באפריל 2017. ערן גילווארג
צפוי להיפגש שוב עם חמדאללה. כחלון/ערן גילווארג

שר הכלכלה והתעשייה אלי כהן נפגש היום עם מקבילתו, שרת הכלכלה הפלסטינית עביר אודה, בירושלים. מדובר בפגישה ראשונה לאחר תקופה ארוכה של נתק ברמה המינסטריאלית ולאחר שכהן ביטל בחודש שעבר פגישה שנקבעה בין השניים לאחר הפיגוע בשער שכם, שבו נהרגה הדס מלכא.

במהלך הפגישה דנו השניים בשורה של צעדים להגברת שיתוף הפעולה הכלכלי כמו הגדלת מספר העובדים הפלסטינים שיורשו להיכנס לישראל בתחום התעשייה והגדלת מכסות הייבוא על מוצרי מזון וחשמל עבור הפלסטינים. עם זאת, כהן הבהיר בפגישה כי תנאי להגברת שיתוף הפעולה הכלכלי הוא הפסקת ההסתה הפלסטינית במוסדות החינוך והגברת מחויבות הרשות לגינוי טרור והפסקת מימון מחבלים.

ח"כ אלי כהן, מפלגת כולנו. אולפן וואלה 27 בספטמבר 2016. ראובן קסטרו
השר כהן/ראובן קסטרו

הפגישה של כהן עם מקבילתו הפלסטינית מגיעה על רקע הדיאלוג בין יו"ר מפלגתו שר האוצר משה כחלון עם נציגי הרשות הפלסטינית בנושאים כלכליים, וכן על רקע חתימת הסכם החשמל בין ישראל והרשות מוקדם יותר השבוע. בחודש שעבר נפגש כחלון לראשונה עם ראש הממשלה הפלסטיני, ראמי חמדאללה, וכפי שפורסם בוואלה! NEWS, הוא צפוי להיפגש איתו שוב בקרוב ולהמשיך לדון בצעדים נוספים להגברת שיתוף הפעולה הכלכלי. כהן אמר לשרה אודה כי "גם אם אין בינינו הסדר מדיני, נכון שיהיה שלום כלכלי", והוסיף שזו גם עמדתו של כחלון.

בפגישה עלתה בקשה מהצד הפלסטיני לאשר כניסת כלי רכב לשינוע סחורות בישראל, אך זו נדחתה משיקולים ביטחוניים. על רקע המחסור בעובדים בתעשייה הישראלית ורמת האבטלה ברשות הפלסטינית, סוכם לקדם את הגדלת מכסת העובדים הפלסטינים ב- 5,000 עובדים נוספים, בנוסף ל-130 אלף עובדים כיום בבניין, חקלאות, שירותים ותעשייה. כהן דרש בפגישה לנקוט צעדים נגד יצואנים שפועלים לשווק בישראל מוצרים שאינם עומדים בתקן, לרבות זיוף תעודות וחתימות, בעיקר של דודי שמש, ברזים, מזרנים ושטיחים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully