וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו נפגש עם שליח טראמפ; דיווח: "ישראל התחייבה להאט את הבנייה"

ראש הממשלה נועד עם גרינבלט בלשכתו בירושלים, כחלק ממאמצי הממשל לחדש את המו"מ עם הפלסטינים. באל-חיאת דווח כי ישראל הסכימה להאטה, אך בלשכת נתניהו הכחישו. ליברמן: "הייתה הקפאה, לא ניתן לעבור מאפס למאה"

צלמים זמניים מורשים

ראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש היום (רביעי) בלשכתו עם ג'ייסון גרינבלט, שליחו המיוחד של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ לאזור, במסגרת מאמצי הממשל לחדש את תהליך השלום עם הפלסטינים. בפגישה השתתפו שגריר ארצות הברית בישראל דייוויד פרידמן ושגריר ישראל בארצות הברית רון דרמר.

הפגישה התקיימה ברקע דיווח בעיתון הסעודי אל-חיאת היוצא לאור בלונדון, שלפיו טראמפ יודיע בקרוב על חידוש המשא ומתן וכי ישראל התחייבה להאט את הבנייה בשטחים. בלשכת נתניהו הכחישו את הדיווח. לפי הדיווח, בכירים פלסטינים אמרו כי גרינבלט נפגש אתמול עם משלחת פלסטינית בראשותו של סאיב עריקאת, ואמר כי הנשיא יזמין משלחת פלסטינית וישראלית כדי להתחיל במשא ומתן על סוגייות הקבע.

הבכירים הבהירו כי היוזמה של טראמפ מבוססת על פתיחת מו"מ ללא תנאים לתקופה שבין שנה לשנתיים, שבמהלכה ידונו בנפרד הצדדים על סוגיות הקבע - ירושלים, פליטים, התנחלויות, גבולות, מים וביטחון. בכיר פלסטיני ציין כי "האמריקנים מעוניינים להגיע להסכמים נפרדים בכל אחת מהסוגייות הסופיות, ואז להכריז עליהן, במטרה לעזור לצדדים להגיע להסכם בשאר הסוגיות".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
ממשיכים לשוחח. פרידמן, נתניהו וגרינבלט/מערכת וואלה!, צילום מסך

שר הביטחון אביגדור ליברמן אמר היום במהלך סיור בשומרון כי לא ניתן לצפות לשינוי "מאפס למאה" בתחום וכי יש לפעול בחוכמה בעניין. לדברי ליברמן, שספג ביקורת מצד ראש המועצה האזורית שומרון יוסי דגן על תכנית הבנייה בקלקיליה, "שנים רבות לא היה היקף בנייה כזו" ביהודה ושומרון. "עד סוף השנה ייבנו אלפי יחידות דיור", הבטיח.

גרינבלט נפגש במהלך היום גם עם השר לשיתוף פעולה אזורי צחי הנגבי, ודן עמו בפרויקט המרכזי שמוביל המשרד, "תעלת הימים" - מיזם התשתיות הגדול ביותר במזרח התיכון, שאותו מובילות שראל וירדן, בתמיכת מדינות תורמות כמו ארצות הברית ויפן. הפגישה עסקה ברצונה של ישראל לשתף את הרשות הפלשתינית בפרויקט ולאפשר לה לרכוש ממנו מים במחיר מוסכם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully