וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תרגיל בים התיכון וחיילים באפריקה: צבא סין מפגין את שריריו

12.7.2017 / 12:50

כלי השיט המתקדמים ביותר של חיל הים הסיני ערכו תרגיל באש חיה, והתאמנו יחד עם הצי הרוסי, כחלק מהניסיון של המדינה הקומוניסטית להפוך למעצמה ימית. כוח ראשון נשלח לבסיס בג'יבוטי, הראשון שהקימה בייג'ינג מחוץ לגבולות המדינה

צלמים זמניים מורשים

חיל הים של סין ערך תרגיל באש חיה בים התיכון במהלך השבוע האחרון, בדרכו לתרגיל משותף עם הצי הרוסי – כך הודיע היום (רביעי) משרד ההגנה בבייג'ינג. בתרגיל השתתפו ספינות הקרב החדישות ביותר של המדינה הקומוניסטית, שמפגינה את כוחו העולה של צבאה. כלי השיט השתתפו גם בתרגיל "ים משותף 2017" עם חיל הים של רוסיה, כחלק משיתוף פעולה צבאי גובר בין שתי המעצמות.

הצי הסיני שני בגודלו רק לצי של ארצות הברית, והוא מגביר את פעילותו בים התיכון, בין היתר בזכות הקמתו של בסיס ימי בג'יבוטי, שבקרן אפריקה. אתמול יצאו לדרכן שתי ספינות מהנמל הדרומי ז'נג'יאנג, בדרך לאייש את הבסיס הסיני הראשון מחוץ לגבולות המדינה.

בעוד שסין טוענת כי הבסיס הכרחי כדי לתמוך במשימות לשמירת השלום וללוחמה בפיראטים באזור, יריבותה של בייג'ינג עם וושינגטון נחשבת למניע המרכזי בהתפשטותה הצבאית של סין.

נושאת המטוסים של סין, ליאונינג, שבה מהונג קונג, 11 ביולי 2017. AP
בטייוואן עוקבים מקרוב. נושאת המטוסים הסינית "ליאונינג"/AP

"הצי האמריקני מוכן יותר לקרב מאחר שהוא משתתף באופן פעיל בתרגילים משותפים ובמלחמות אזוריות במשך עשורים", נכתב במאמר המערכת של העיתון "צ'יינה דיילי", שפורסם היום. "המשמעות היא שעל סין לעבוד קשה יותר כדי להפוך לכוח ימי שיכול להגן טוב יותר על זכויותיה הטריטוריאליות ועל הריבונות שלה".

אתמול עזבה נושאת המטוסים המבצעית היחידה של סין, "ליאונינג", את הונג קונג, שם ביקרה כדי לחזק את שליטתה במושבה הבריטית לשעבר, שחזרה לידי סין לפני 20 שנה. בטייוואן עוקבים מקרוב אחרי מסלולה של נושאת המטוסים, שעוברת באזור ההגנה האווירית שלה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
ספינה של סין בדרכה לבסיס בג'יבוטי, 12 ביולי 2017. רויטרס
ספינה עם חיילים סינים בדרכה לבסיס בג'יבוטי, היום/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully