וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ילד החוץ שהספיק לערוק מ"כולנו" - וכבש את מפלגת העבודה מבפנים

11.7.2017 / 0:48

אבי גבאי הגיע למפלגה עם ניסיון קצר ומלוכלך בפוליטיקה שבו הסתכסך עם כחלון, רקע עסקי בלבד - וגב מקהל שהאמין כי הגיע הזמן לשינוי בסיעת האופוזיציה. במעלה הקמפיין הצליח השר לשעבר, בן לעולי ממרוקו ואב לשלושה, לסחוף אחריו את המתפקדים ולקבוע עובדה: זמן לדם חדש

צילום: צלמי וואלה, עריכה: ורד לידני

הקמפיין שבסיומו נבחר אתמול (שני) השר לשעבר אבי גבאי לראשות מפלגה העבודה, לווה לא אחת במושגים כמו "דף חדש" ו"דם חדש". ואכן, גבאי הוא גורם חיצוני להנהגת המפלגה, שאמנם לא צבר ניסיון רב בפוליטיקה ואף הספיק להסתכסך עם שר האוצר משה כחלון, אך הביא איתו ניסיון עשיר מהעולם העסקי וזכור כחבר הממשלה היחיד שהתנגד למתווה הגז - מה שהוביל לפרישתו ממנה.

גבאי וכחלון אמנם עבדו יחד בבניית מפלגת כולנו, אך מסיבת העיתונאים שבה הודיע על פרישה הייתה מבחינת כחלון זריקת אבנים אל הבור שממנו שתה גבאי. במפלגה יש שמגדירים אותו "בוגד", אך לאורך הקמפיין השתדלו לא לתקוף אותו כדי להימנע מהתערבות בבחירות של מפלגה אחרת.

אבי גבאי ערב הפריימריז בגני התערוכה 10 ביולי 2017. ברני ארדוב, ברני ארדוב
גבאי, אתמול/ברני ארדוב, ברני ארדוב
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

הניסיון העסקי של גבאי, כמי שניהל את חברת "בזק", סיפק לו לא מעט אירועים שבהם התמודד עם אתגרים. בכיר לשעבר בחברה שעבד עמו במשך שנים ארוכות, אמר כי גבאי "מביא עמו מהעולם העסקי את היכולת להתמיד, להיות ממוקד מטרה, להבדיל בין עיקר לטפל - אבל לא מביא איתו דברים רבים הדרושים לפוליטיקאי. הוא יצטרך ללמוד יותר פוליטיקה לעומק, לדבר טלוויזיונית טוב יותר. אין ספק שהוא יספוג מכות פה ושם, אבל הוא לומד מהר".

ואכן, גבאי הוכיח כבר במהלך הקמפיין כי הוא לומד מהר. פעיל במטה שלו סיפר כי בבוקר שלאחר הסיבוב הראשון, "הוא כינס את פעיליו ואמר: 'היום אנחנו מפיקים לקחים וממשיכים הלאה'. לא חיכה להתרפק על תוצאת ביניים טובה, אלא היה עם הפנים הלאה". על התקופה הקשה שאליה נכנס בכהונתו ב"בזק", ציין גורם נוסף כי "הוא הבין שצריך לייצר שינוי, הוא ירד לשטח, דיבר עם עובדים בגובה העיניים והעניק תנאי פרישה טובים גם לאנשים שנאלצו ללכת הביתה".

שר האוצר משה כחלון, סיעת כולנו, פתיחת מושב הקיץ של הכנסת. 23 במאי 2016. נועם מושקוביץ
יש מי שכינו את גבאי "בוגד" במפלגה של כחלון/נועם מושקוביץ
פעילים לאחר ההכרזה על אבי גבאי ביו"ר החדש של מפלגת העבודה  10 ביולי 2017. ברני ארדוב, ברני ארדוב
תומכי גבאי, אתמול/ברני ארדוב, ברני ארדוב

גבאי טען לאורך הקמפיין כי הוא החליט לדבוק בגישה חיובית, ואולי בשל כך גם ספג מכה קשה במהלך העימות שהתקיים בחודש שעבר באולפני וואלה! NEWS, כשח"כ אראל מרגלית עימת אותו עם תיעוד שבו הוא מודה כי הצביע בעבר ליכוד. גבאי טען שלא עשה זאת, ומרגלית שלף מכיסו טאבלט ובו התיעוד. מאוחר יותר ניסה להסביר את עצמו, ובד בבד תקף את מרגלית על כך שרמז שאינו יודע אנגלית.

ניצחון של גבאי מביא איתו קרב פוליטי חדש על תפקיד יו"ר האופוזיציה בכנסת. התפקיד שייך למפלגה הגדולה ביותר באופוזיציה, אך מאחר שגבאי אינו חבר כנסת, מישהו אמור להתמנות במקומו. מיד אחרי ניצחונו בסיבוב הראשון, הוא הציע את התפקיד ליו"ר המודח יצחק הרצוג, אך אחרי שהאחרון הביע תמיכה בפרץ, עלו גם אופציות נוספות.

פריימריז העבודה 2017, גני התעורכה תל אביב. ניב אהרונסון, מערכת וואלה! NEWS
הפעילים מכוונים לקהלים חדשים - ולפנים חדשות/מערכת וואלה! NEWS, ניב אהרונסון
פעילים לאחר ההכרזה על אבי גבאי ביו"ר החדש של מפלגת העבודה  10 ביולי 2017. ברני ארדוב, ברני ארדוב
תומכי גבאי, אתמול/ברני ארדוב, ברני ארדוב
אבי גבאי עולה לנאום לאחר הנצחון בראשות העבודה 10 ביולי 2017. ברני ארדוב, ברני ארדוב
גבאי בנאום הניצחון, אתמול/ברני ארדוב, ברני ארדוב

גבאי, נשוי ואב לשלושה ילדים מתל אביב, נולד בשכונת בקעה בירושלים, שביעי מתוך שמונה ילדים להורים שעלו ממרוקו. הוא השתלב בלימודים בגימנסיה העברית ברחביה, שימש רב?סרן בחיל המודיעין ומחזיק בתואר ראשון בכלכלה ותואר שני במנהל עסקים. בהמשך עבד באגף התקציבים במשרד האוצר, ומשם הגיע לחברת בזק. בין השנים 2007 ל-2013 כיהן כמנכ"ל בזק בינלאומי וכמנכ"ל בזק.

במהלך 2014 חבר גבאי למשה כחלון וסייע בהקמת מפלגת כולנו. עם הקמת ממשלת ישראל ה-34 מונה לשר להגנת הסביבה, כשר שאינו חבר כנסת. הוא היה השר היחיד שהצביע נגד מתווה הגז שגיבשה הממשלה ובחודש מאי 2016 התפטר מתפקידו במחאה על הדחתו של שר הביטחון משה יעלון מהממשלה ומינויו של אביגדור ליברמן תחתיו. גבאי טען אז כי שום דבר לא הכין אותו לציניות של הפוליטיקה ולפער בין מה שאומרים למצלמות למה שקורה בחדרים הסגורים.

תומכיו במפלגת העבודה מתייצבים לצדו בכל פעם שהטענה על כך שהוא הגיע מבחוץ ללא ניסיון פוליטי עולה לחלל האוויר. אחד מהם, פעיל ותיק במפלגה, טען היום כי "רק הוא מסוגל להציל אותנו. זו בחירה של חדש מול ישן. פוליטיקה ישנה מול משהו מרענן וחדש שאולי ישנה את המצב. לגבאי יש את זה לחלוטין".


(עדכון ראשון: 22:21)

אבי גבאי עולה לנאום לאחר הנצחון בראשות העבודה 10 ביולי 2017. ברני ארדוב, ברני ארדוב
גבאי, אתמול/ברני ארדוב, ברני ארדוב
אולמי אושן בגני התערוכה בערב לקראת ההכרזה על יו"ר העבודה החדש  10 ביולי 2017. ברני ארדוב, ברני ארדוב
אולמי אושן בגני התערוכה בערב לקראת ההכרזה על יו"ר העבודה החדש 10 ביולי 2017/ברני ארדוב, ברני ארדוב
אבי גבאי מצביע בירושלים 4 ביוני 2017. נועם מושקוביץ
גבאי מצביע בסיבוב הראשון/נועם מושקוביץ

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully