וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טראמפ חוזר בו: "לא התכוונתי להקים יחידה להגנת סייבר עם רוסיה"

10.7.2017 / 19:45

נשיא ארה"ב ספג ביקורת נוקבת על ההצעה שעלתה במהלך פגישתו עם פוטין, ואמר כי זה "לא יכול לקרות". סנאטור רפובליקני בכיר: "אחת ההצעות המטופשות ביותר ששמעתי". טראמפ הגן גם על החלטתו לאפשר לבתו להשתתף באחד הדיונים ב-G20

צילום: רויטרס

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ נסוג מקריאתו להקים יחידה משותפת עם רוסיה להגנה מפני מתקפות סייבר, אחרי שספג ביקורת נוקבת מצד חברי מפלגתו הרפובליקנית, שאמרו כי לא ניתן לסמוך על מוסקבה. בקרמלין הבהירו כי השניים לא סיכמו דבר אלא רק דנו ברעיון, אך הוסיפו כי הם מוכנים לפעול בתחום.

ההצעה השנויה במחלוקת עלתה במהלך הפגישה הראשונה של טראמפ עם נשיא רוסיה ולדימיר פוטין, שבה העלה בפניו את החשדות להתערבותה של מוסקבה בבחירות לנשיאות. טראמפ אמר אתמול כי פוטין הכחיש בפניו זאת, וקרא להמשיך הלאה ולשתף פעולה עם רוסיה. זאת על אף החקירה המתנהלת בנושא, שבה לפי דיווחים הוא ומקורביו מעורבים, וקביעת סוכנויות המודיעין כי הקרמלין אחראי למתקפות הסייבר נגד המפלגה הדמוקרטית שנועדו לסייע לטראמפ.

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ ונשיא רוסיה ולדימיר פוטין בפתח פגישתם בוועידת G20 בגרמניה. 7 ביולי 2017. AP
לא רעיון מוצלח. טראמפ ופוטין/AP

"העובדה שהנשיא פוטין ואני דיברנו על יחידה להגנת סייבר לא אומרת שאני חושב שזה יכול לקרות. זה לא יכול", כתב טראמפ בחשבון הטוויטר שלו. הוא הזכיר לטובה את הפסקת האש בסוריה, שגובשה במהלך הפגישה עם רוסיה, והגן גם על החלטה נוספת שקיבל במהלך פסגת ה-G20, לאפשר לבתו איוונקה לתפוס את מקומו במהלך אחד הדיונים.

הצעתו של טראמפ לשתף פעולה עם רוסיה בתחום הסייבר זכתה לביקורת נוקבת. "זה לא הרעיון הכי מטופש ששמעתי, אבל זה אחד מהם", אמר הסנאטור הרפובליקני לינדזי גרהאם. הסנאטור ג'ון מקיין, גם הוא חבר המפלגה הרפובליקנית, הכיר ברצון של טראמפ לשפר את היחסים עם רוסיה, אבל אמר: "יש מחיר שעליהם לשלם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully