וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: בכיר בצבא רוסיה נועד עם נסראללה ודן עמו במלחמה בסוריה

בעיתון הלבנוני א-נשרה דווח כי הבכיר נפגש עם מזכ"ל חיזבאללה בביירות והעביר מכתב מההנהגה הרוסית, שבו נתנה לארגון הנחיות למעורבותו במלחמה בסוריה. במקביל, צבא סוריה פתח במתקפה בדרום סוריה ברקע הפסקת האש

צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל

בכיר בצבא רוסיה ביקר היום (שני) בדרום ביירות, לבנון, ונפגש עם מזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה - כך דווח בעיתון הלבנוני "א-נשרה". לפי הדיווח, הבכיר מסר לנסראללה מכתב מההנהגה הרוסית, שבו נתנה לארגון הנחיות למעורבותו במלחמה בסוריה.

במקביל, צבא סוריה פתח היום במקפה נגד המורדים בדרום-מזרח המדינה, באזור של כפרים בדואים, ממזרח לעיר סווידא, שמאוכלסת בעיקר דרוזים. כוחותיו של הנשיא בשאר אסד הצליחו להשתלט על כמה כפרים, זאת במקביל להפסקת האש שהחלה אתמול בתיווך ארצות הברית ורוסיה באזור ונשמרת ברובה, על אף הפרות מסויומות.

תומכי חיזבאללה מאזינים לנאום מוקלט של מזכ"ל הארגון חסן נסראללה בלבנון. 23 ביוני 2017. רויטרס
נסראללה בנאום בפני תומכיו/רויטרס

בדמשק טוענים כי המתקפה, שבה משתתפות מיליציות שיעיות פרו-איראניות, נגד דאעש, שאינו חלק מהסכם הפסקת האש. עם זאת, באופוזיציה טוענים כי הם שלטו באזור אחרי נסיגת הארגון בחודש מרץ.

דובר ארגון המורדים ג'יש אחראר אל-אשער, המורכב מלוחמי שבטים הפועלים באזור הגבול עם ירדן, אמר כי זאת המתקפה הגדולה ביותר של המשטר במזרח סווידא מאז תחילת המלחמה. "הם השתמשו בכל סוגי כלי הנשק, ממטוסי קרב ועד ירי ארטילרי", אמר. "בשנים שבהן דאעש שלט באזור, הם מעולם לא נלחמו בו".

מדרום-מערב, שם שוררת הפסקת האש, המורדים טוענים כי הצבא עצר את התקיפות האוויריות, אך הפגזות ארטילריות בשטחים שבשליטת האופוזיציה בעיר דרעא ובגולן הסורי. לפי הארגון הסורי לזכויות אדם, השקט נשמר ברובו למעט לחימה ספורדית במחוזות הכלולים בהפסקת האש - קוניטרה, דרעא וסווידא.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully