וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרשת הצוללות: המתווך בעסקה מיקי גנור - אחד מששת החשודים

מעצרו של איש העסקים ושל עוזרו, עו"ד רונן שמר, הוארך עד חמישי. מעצרו של סגן יו"ר המל"ל לשעבר בר יוסף הוארך עד רביעי, ומקורבו של נתניהו שוחרר למעצר בית. המשטרה: "התנהלות מדאיגה של המדינה"

צילום: אור רביד

איש העסקים מיקי גנור, שתיווך בעסקת הצוללות, הוא אחד מששת החשודים שנעצרו הבוקר בחשד למעורבות בפרשה - כך הותר אתמול (שני) לפרסום, אחרי שבית משפט השלום בראשון לציון האריך את מעצרו עד יום חמישי. במשטרה הסבירו במהלך הדיון כי ישנו מסמך סודי שבעקבתיו נדרש גנור, איש מפתח בפרשה, להישאר במעצר.

גם מעצרו של תת-אלוף (במיל') אבריאל בר יוסף, לשעבר סגן יו"ר המועצה לביטחון לאומי, הוארך עד חמישי. בין המעורבים הנוספים אדם המקורב לראש הממשלה בנימין נתניהו, שנשלח למעצר בית של שלושה ימים, וכן עו"ד רונן שמר, עוזרו של גנור שמעצרו הוארך עד יום רביעי.

החשודים נחקרו אתמול בחשד לביצוע עבירות שוחד וקבלת דבר במרמה, עבירות מס על פי פקודת מס הכנסה וחוקי מע"מ, וכן הלבנת הון, במסגרת הפרשה. במסגרת החקירה, שזכתה לכינוי "פרשה 3000", נבדקים ההליכים לרכישת שלוש צוללות וארבע ספינות מהתאגיד הגרמני "טיסנקרופ" - שנציגו בישראל היה גנור. בר יוסף התמודד בשנה שעברה על תפקיד היועץ לביטחון לאומי, אולם ויתר על התפקיד כשהתברר כי מתנהלת נגדו חקירה.

מיקי גנור החשוד בפרשת הצוללות בהארכת מעצרו בבית המשפט הערב 10 ביולי 2017. אור רביד, אור רביד
מיקי גנור בהארכת המעצר, אתמול/אור רביד, אור רביד

במהלך הדיון, אמר נציג המשטרה כי "מדובר על חקירה מסועפת ומורכבת. עד כה בוצעו פעולות חקירה מגוונות. היום, משהבשילה העת, הפכה החקירה לגלויה". לדבריו, "ממצאי החקירה עד כה מעלים חשד ממשי לביצוע עבירות טוהר המידות, הפרת אמונים, מתן ולקיחת שוחד, הלבנת הון ועבירות מס.

הממצאים הללו, הסביר נציג המשטרה, "מצביעים על התנהלות מדאיגה ביותר בקשר לעסקאות רכש ביטחוני, שבוצעו על ידי מדינת ישראל בשנים האחרונות בהיקפים של מיליארדי שקלים. צפויים להיחקר בפרשה מעורבים נוספים".

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

גורם במערכת אכיפת החוק העריך כי בין השמות שיזומנו למתן עדות או לחקירה באזהרה בפרשת הצוללות, הוא מפקד חיל הים לשעבר אלוף במיל' אליעזר מרום. לפי הגורם, שמו של מרום עלה כמי שהשפיע על העדפת החברה הגרמנית על פני הקוריאנית בעסקת הרכש. לפי שעה מרום לא קיבל זימון לחקירה ולא ברור אם הוא ייחקר באזהרה או יידרש למסור עדות. כמו כן, צפויים נחקרים נוספים בפרשה.

לפי הערכות, מנסה המשטרה לגייס לפחות עד מדינה אחד מבין החשודים, כשבר יוסף על הכוונת. חוליה חלשה שנייה בעיני החוקרים היא מזכירתו של הבכיר הקשור לחברה הגרמנית, אליה הגיע מידע רב. החוקרים ינסו לדלות ממנה מידע על כוונות המנהל שלה, ולהציג לחוקרים כיצד עבדה שיטת השוחד לכאורה, מהו מסלול העברות הכספים והאם היו פגישות בין הדמויות המעורבות בתהליך.

(עדכון ראשון: 18:56)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully