וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גיאולוג טוען: מצאתי הוכחות לקיומה של תיבת נח המקראית

12.7.2017 / 6:31

מדען נוצרי שמאמין בבריאתנות ושכדור הארץ הוא רק בן כמה אלפי שנים טוען שהגרנד קניון היא ההוכחה החד משמעית למבול הגדול, לתיבת נח ולמיליוני בעלי חיים שלא הספיקו לעלות על התיבה

יוטיוב

בסרטון: פארק תיבת נוח שנבנה בקאנטקי

גיאולוג נוצרי מאמין כי הגרנד קניון האמריקאי הוא ההוכחה שהמבול הגדול מתהנ"ך אכן קרה הוא מצפה לספק בקרוב ראיות חד משמעיות גם לקיומה של תיבת נח המקראית. על אף חיפושים נרחבים במהלך השנים, עד כה לא נמצאה כל עדות למבול הרסני או לתיבה ענקית שקיבצה עליה חיות משני המינים. ד"ר אנדרו סנלינג, גיאולוג בריאתני אוסטרלי, טוען שהקניון העמוק והתלול הוא עדות למבול שהתרחש לפני 4,300 שנה ושכדור הארץ שלנו הוא רק בן כמה אלפי שנים. כדי להוכיח את דבריו, הוא הגיש תביעה נגד הפארק הלאומי לאחר שבקשתו לאסוף דגימות סלעים מהקניון למטרת המחקר שלו נדחתה.

ב-2013, הגיש ד"ר סנלינג בקשה לקבל 60 אבנים מארבע מקומות שונים בפארק הלאומי, אך בקשתו נדחתה בטענה שניתן למצוא דגימות סלע זהות מחוץ למקום המוגן. על אף שאמונותיו של סנלינג לא הוזכרו בבקשת ההיתר, הגיאולוג טען שמנהלי הפארק דחו את הצעתו משום שהם "לא אהבו את השאלות ששאל", כך דיווח הגרדיאן. סנלינג סבור כי בדיקת הסלעים תסייע להוכיח שהקניון לא נוצר לפני מיליוני שנים כפי שטענו מומחים אחרים - אלא בימי המקרא. הוא טוען גם כי מאובנים שנמצאו בקניון מראים שמיליוני בעלי חיים לא הספיקו לעלות על התיבה ונספו במהלך המבול.

הוא אמר: "הדגימות שנאסר עליי לאסוף צריכות לעבור בדיקות מעבדה והתוצאות צריכות להיחשף בגלוי כדי שכל המדענים יסיקו את המסקנות שלהם, בין אם הם מסכימים עם השקפת העולם שלי על ההיסטוריה של כדור הארץ ובין אם לא". הוא הוסיף: "להגיד 'לא, אתה לא יכול לקחת דגימות' מאוד מפריע בחקירה של מקור הגרנד קניון. צריכים להיפתח לרעיונות, ככה פועל המדע".

ד"ר סנלינג מסביר את התיאוריה שלו על המבול:

עוד באותו נושא

עכשיו בקנטקי: המקום שאליו תוכלו להכנס רק בזוגות

לכתבה המלאה

אחרי מאבק ארוך, שירות הפארקים הלאומי אישר בשבוע שעבר את הפרויקט של סנלינג ואפשר לו לאסוף דגימות למחקר, "אני מרוצה שהצוות של הגרנד קניון זיהה את איכותו ויושרו של פרויקט המחקר שלי", הוא אמר ל-Cincinnati.com. סנלינג הוכשר כדוקטור באוניברסיטת סידני ומשמש כמנהל מחקר ב- Answers in Genesis, ארגון מדעי נוצרי המאמין כי התנ"ך הוא נקודת המוצא למדע.

על פי מאמר שכתב סנלינג, המבול הגדול אינו תיאוריה או מיתוס – אלא עובדה היסטורית. "החושים שלנו מהימנים ואלוהים נתן לנו את היכולת להבחין בדפוסים בטבע", הוא כתב, "דפוסים אלו מסייעים לנו להבין את העולם סביבנו, אבל תמיד רק דרך עדשת כתבי הקודש. הדפוסים שבסלעים, אם מפרשים אותם נכונה, יספקו לנו כלי רב עצמה שיסביר מדוע מיליארדי בעלי חיים וצמחים מאובנים נקברו ונשמרו היטב בשכבות הסלעים בכל רחבי כדור הארץ. התשובה היא המבול שאירע בימיו של נח".

דגם בגודל מקורי של תיבת נח הוקם ונפתח למבקרים בהולנד, 10 בדצמבר 2012. AP
האם בקרוב נקבל הוכחות חותכות לקיומה של תיבת נח? בתמונה: דגם בגודל המקורי שנפתח בהולנד/AP

ג'ילס ברוקרד, חוקר פוסט דוקטורט בגיאולוגיה באוניברסיטת סיזני, אמר כי התיאוריה של סנלינג סותרת ראיות מדעיות. לדבריו, שטפון עצום שכזה אמור היה להשאיר סימנים מזהים, "אנחנו יודעים מה ההשפעה של שיטפונות גדולים מאוד על כדור הארץ, ואלה רק אבנים רגילות. הן לא מראות שום סימן של קטסטרופה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully