וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לפיד: "פרשת הצוללות היא לא רק שחיתות – אלא פגיעה בביטחון"

10.7.2017 / 15:30

יו"ר יש עתיד התייחס להתפתחות בפרשה בישיבת סיעתו, וכינה אותה "שחיתות שלטונית". השר בנט הגן על עסקת רכש הצוללות והבטיח: "המניעים באישור העסקה היו ביטחוניים, לא נפל פגם בהתנהלות נתניהו"

צילום: ערוץ הכנסת, עריכה: יאיר דניאל

"זו לא רק פרשת שחיתות, זו פגיעה בביטחון המדינה" - כך אמר היום (שני) יו"ר יש עתיד, יאיר לפיד, על התפתחות בפרשת הצוללות, שבמסגרתה עוכבו לחקירה שישה חשודים, בהם המשנה לשעבר לראש המועצה לביטחון לאומי, תא"ל במיל' אבריאל בר יוסף.

"כסף של מערכת הביטחון, של החיילים שלנו, יצא מישראל, נכנס לחשבונות בנק בגרמניה ובקפריסין שאיש לא ידע עליהם, וחזר לכיס הפרטי של האנשים הכי קרובים לראש הממשלה", אמר לפיד בישיבת סיעתו. "השחיתות השלטונית מכרסמת בחוסן הלאומי שלנו, אבל זה חמור יותר. זה הביטחון שלנו, זה קודש הקודשים, ואפילו על זה מקורבי ראש הממשלה לא היססו לגזור קופון, לעשות קומבינה. הם אפילו לא מכחישים את זה".

עוד בוואלה! NEWS:
עשרות הטרדות ביום לסלולרי: מגפת ההודעות של מפלגת העבודה
הנער מאשדוד תועד שניות לפני מותו מהתחשמלות; אמו: " הייתה רשלנות"
פיגוע דריסה בגוש עציון: חייל נפצע בינוני; המחבל נורה ונהרג

יו"ר יש עתיד, יאיר לפיד בישיבת הסיעה היום 26 ביוני 2017. נועם מושקוביץ', מערכת וואלה! NEWS
יו"ר יש עתיד. תוקף את עסקת הצוללות/מערכת וואלה! NEWS, נועם מושקוביץ'

גם השר נפתלי בנט התייחס להתפתחות בישיבת סיעתו, אך לעומת לפיד, גיבה את נתניהו. "המניעים באישור העסקה, גיבושה וקידומה על ידי ראש הממשלה והקבינט היו ביטחוניים", אמר. "אין לי ספק שראש הממשלה נהג לפי כללי הדין, ואני מעניק לו גיבוי, ומשוכנע, לפי הידוע לי, שלא נפל פגם בהתנהלותו".

בר יוסף, שהתמודד בשנה שעברה על תפקיד היועץ לביטחון לאומי בלשכת ראש הממשלה, עוכב לחקירה הבוקר בחשד למעורבות בפרשת הצוללות. בר יוסף ויתר על התפקיד כשהתברר כי מתנהלת נגדו חקירה. אבריאל, שהיה המשנה לראש המועצה לביטחון לאומי (מל"ל), התמודד על תפקיד יועצו הבכיר ביותר של ראש הממשלה בנימין נתניהו בתחום המדיני-ביטחוני.

יחד עם בר יוסף עוכבו לחקירה חמישה חשודים נוספים, בהם מקורב נוסף לראש הממשלה. חשוד נוסף שעוכב מקושר לחברת "טיסנקרופ" הגרמנית, שבונה את הספינות, ונחשב לדמות מרכזית בפרשה. החשודים עוכבו לחקירה בחשד לביצוע עבירות שוחד וקבלת דבר במרמה, עבירות מס על פי פקודת מס הכנסה וחוקי מע"מ, וכן הלבנת הון, במסגרת פרשת הצוללות. המשטרה צפויה לבקש בקרוב את הארכת מעצרם של חלק מהחשודים בבית המשפט בראשון לציון.

עוד באותו נושא

הותר לפרסום: בכיר במערכת הביטחון עוכב לחקירה בפרשת הצוללות

לכתבה המלאה
שר החינוך נפתלי בנט בפתח ישיבת הממשלה 25 ביוני 2017. מארק ישראל סלם, מערכת וואלה! NEWS
בנט. מגן על עסקת הצוללות/מערכת וואלה! NEWS, מארק ישראל סלם

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully