וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לא רק חברון: אונסק"ו הכריז על אי יפני לגברים בלבד - אתר מורשת עולמי

באי אוקינושימה ביפן ישנו מקדש שנבנה כדי לקיים בו תפילות לשלומם של מלחים. נשים אינן מורשות להיכנס אליו והגברים שמבקשים לבקר בו יכולים לעשות זאת רק פעם בשנה ולאחר טבילה. כעת, במעמדו החדש, יזכה האי לקבל תרומות לשימורו

צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל

אונסק"ו, ארגון החינוך, המדע והתרבות של האו"ם, מעורר מחלוקת לא רק במזרח התיכון עם ההכרזה על העיר העתיקה בחברון ומערת המכפלה אתר מורשת עולמי בשטח פלסטיני. ביום שישי האחרון הגדיר אתר מורשת עולמי את האי היפני אוקינושימה – שנשים לא מורשות להיכנס אליו.

הסיבה לכך שנשים אינן מורשות להיכנס לאי מעולם לא נחשפה, אך לפי תיאוריה אחת, ששאובה מהתרבות היפנית, הסיבה קשורה לטומאתו לכאורה של דם הווסת. באי אוקינושימה נמצא המקדש אוקיצו נבנה במאה ה-17 כדי לקיים בו תפילות לשלומם של מלחים. הגברים, שמורשים לעלות לאי, צריכים להתפשט מבגדיהם ולעבור טבילה. כשהם עוזבים את האי אסור להם לקחת עמם מזכרות או בכלל לספר על אודות ביקורם.

בטרם נבנה המקדש האי אוקינושימה שימש לטקסים ולתפילות עבור ספינות הסחר ששטו לעבר קוריאה וסין. אלפי חפצי ערך הובאו כמתנות לאי ונמצאו בו בשנים האחרונות, בהם טבעות זהב מחצי האי הקוריאני. כיום מגיעים לאי מבקרים רק ביום אחד בשנה, ב-27 במאי ומספרם מוגבל ל-200.

האי, שמשתרע על פני 700 מטרים רבועים, יחד עם שלוש לגונות וארבע אתרים נוספים, הוגדרו אתר מורשת בידי הארגון בכינוסו השנתי בסוף השבוע בקרקוב שבפולין. מספר אתרי המורשת העולמיים ביפן עומד כעת על 21. המעמד החדש של האי יעניק לו גישה לתרומות, אף שתושבים ביפן העלו חשש כי האי יינזק אם יוגדל מספר התיירים.

עוד בוואלה! NEWS:
תיעוד נדיר: "נשות הניחומים" של היפנים במלחמת העולם ה-2
העיתונאי הרוסי-ישראלי שיצא נגד פוטין מת מדום לב בגיל 51
מקורבי הישראלי העצור בתאילנד: "העברנו את רוב הכסף לשחרורו"

האי Okinoshima ביפן 10 ביולי 2017. ויקיפדיה, צילום מסך
נדרשים לטבול קודם. האי אוקינושימה ביפן/צילום מסך, ויקיפדיה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully