וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרשת הצוללות: שישה חשודים, בהם מקורב לנתניהו, עוכבו לחקירה

10.7.2017 / 8:07

שישה חשודים עוכבו הבוקר לחקירה באזהרה בחשד לביצוע עבירות שוחד וקבלת דבר במרמה, במסגרת תיק 3000, בו נבדקת עסקת רכישת צוללות מגרמניה. המשטרה מסרה כי בעת התרחשות האירועים הנחקרים, עסקו חלק מהחשודים בתפקידי ציבור. אחד החשודים הוא יועץ בכיר לראש הממשלה

צילום: יותם רונן, עריכה: יוסי אלטר

מקורב לראש הממשלה בנימין נתניהו עוכב לחקירה הבוקר (שני) בחשד למעורבות בפרשת הצוללות, יחד עם חמישה אנשים נוספים. מהמשטרה נמסר כי במסגרת חקירה משותפת של משטרת ישראל, רשות המסים, הרשות לאיסור הלבנת הון ומימון טרור, ובליווי פרקליטות מיסוי וכלכלה, עוכבו החשודים לחקירה באזהרה בחשד לביצוע עבירות שוחד וקבלת דבר במרמה, עבירות מס על פי פקודת מס הכנסה וחוק מע"מ, וכן הלבנת הון, במסגרת פרשת הצוללות.

המשטרה תבקש להאריך את מעצרם של חלק מהחשודים בבית המשפט בראשון לציון בצהריים, כשבין החשודים אחד מיועציו הקרובים של נתניהו, ומקורב נוסף, שהתמודד בעבר לתפקיד ביטחוני רגיש, אולם מינויו סוכל. חשוד נוסף שעוכב מקושר לחברה הגרמנית שבונה את הספינות, ונחשב לדמות מרכזית בפרשה. במשטרה אמרו כי גל המעצרים והעיכובים בוצע לפנות בוקר כדי למנוע שיבוש חקירה ותיאום גרסאות בין המעורבים.

תרגיל של שייטת הצוללות המדמה לוחמה בשטח האויב, 18 במאי 2017. דובר צה"ל
הפרשה מסתעפת. צוללת בתרגיל של חיל הים/דובר צה"ל

בזמן התרחשות האירועים, חלק מהחשודים המעורבים עובדי ציבור, ואילו אחרים פעלו במגזר הפרטי. החקירה מתנהלת בלהב 433 ביחידה הארצית למאבק בפשיעה כלכלית, ומתבצעת "בשיתוף פעולה מלא עם פקיד שומה חקירות תל אביב ברשות המסים, הרשות לאיסור הלבנת הון ומימון טרור, וכן בליווי ופיקוח של פרקליט המדינה", נמסר מהמשטרה.

לפני כשבועיים אישרה המועצה לביטחון לאומי של גרמניה את עסקת המכירה של שלוש צוללות גרעיניות לישראל. העסקה, בשווי מיליארד דולרים וחצי, הושלמה בצל טענות לשחיתות, לאחר שנחשף כי חברת הבת הישראלית של הספקית הגרמנית "טיסנקרופ" שכרה את עורך דינו הפרטי ובן דודו של נתניהו, דוד שמרון, לייצגה.

לפני חמישה חודשים הפכה הבדיקה בעניין רכש כלי השיט מגרמניה, המכונה "פרשה 3000", לחקירה פלילית. במסגרת החקירה נבדקים ההליכים לרכישת שלוש צוללות וארבע ספינות מהתאגיד הגרמני "טיסנקרופ" שנציגו בישראל, מיקי גנור, יוצג על ידי עו"ד שמרון. ראש הממשלה אינו חשוד בעצמו, בשלב זה.

ראש הממשלה בנימין נתניהו נושא דברים בוועדת עיתון מקור ראשון, מלון הילטון תל אביב.. קובי גדעון, לשכת העיתונות הממשלתית
אינו חשוד בפרשה שלב זה. נתניהו/לשכת העיתונות הממשלתית, קובי גדעון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully