וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הנה בא עוד גל גדול: מזג אוויר שרבי בכל הארץ; השיא - בשלישי

10.7.2017 / 6:04

לאחר הפוגה של יומיים חמים, ישובו יומיים נוספים של שרב. לדברי החזאים, מדובר במזג אוויר חריג אפילו לחודש יולי: "זהו רצף עם ערכים גבוהים", הסבירו. ברביעי וחמישי ירדו מעט הטמפרטורות - אך מזג האוויר לא ישוב להיות נוח

תל אביבים מצטננים במהלך השרב בים, 3 ביולי 2017. ראובן קסטרו
"מזג אוויר חריג". תל אביב, בשבוע שעבר/ראובן קסטרו

גל חום נוסף יפקוד היום (שני) את רחבי הארץ, לאחר הפוגה של יומיים פחות חמים. הוא צפוי להימשך עד ליום חמישי, מה שיהפוך את חודש יולי השנה לחריג יחסית לממוצע העונתי.

"רצף כזה של גלי חום בשילוב עם מספר ימי השרב - שניים שכבר עברנו ושניים שצפויים לשרור בימים הקרובים - אמנם היה בעבר, אבל הוא חריג", הסביר החזאי אורי בץ. "בכל יולי יש גל חום, אבל של שלושה ימים או חמישה ימים, שמתוכם יום-יומיים שרב. אבל רצף כזה כמו שאנחנו עוברים ביולי השנה, עם ערכים כאלה גבוהים - זה חריג".

תל אביבים מצטננים במהלך השרב בים, 3 ביולי 2017. ראובן קסטרו
גל החום הראשון, בשבוע שעבר/ראובן קסטרו

לדבריו, חודש יולי דומה לזה שהיה בשנת 2000. אז, היו 13 ימים שהיו חמים מהרגיל - לעומת 14 עכשיו - מתוכם שניים-שלושה ימי שרב. "אבל רצף גלי החום של יולי 1978 היה החריג ביותר שנמדד אי פעם. אז היו 19 ימים רצופים שהיו חמים מהרגיל, שמתוכם היו חמישה ימי שרב. זה התחיל ב-4 ביולי והסתיים ב-22 ביולי, כשבכל הימים הללו היה חם מהרגיל" אמר.

לדבריו, גם קיץ 2010 היה חריג. "2010 הייתה שנה מעניינת, כשבמהלך חודש אוגוסט היו לא פחות מ-27 ימים שהיו חמים מהרגיל עד שרביים," הסביר.

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

השיער נושר? מכשיר הפלא האמריקאי ישים לזה סוף במהירות

בשיתוף HairMax

נחום יודוביץ' החזאי התורן של השירות המטאורולוגי סיפר כי החל מהיום יהיה חם ויבש בהרים ובפנים הארץ, והביל במישור החוף. ביום שלישי תחול התחממות, ויהיה חם מהרגיל עד שרבי ברוב אזורי הארץ והביל במישור החוף. עומסי חום כבדים יורגשו כמעט בכל חלקי הארץ. ביום רביעי תהיה הקלת מה בעומסי החום, אבל עדיין יהיה חם מהרגיל עד שרבי בהרים ובפנים הארץ והביל במישור החוף. עומסי חום כבדים ימשיכו להיות מורגשים ברוב חלקי הארץ.

"ביום חמישי תחול התקררות קלה נוספות במידות החום, אבל עדיין ימשיך להיות חם ויבש בהרים ובפנים הארץ והביל במישור החוף" הסברי יודוביץ'. "גם הירידות בטמפרטורות שיורגשו ביום חמישי לא יצליחו להפוך את מזג האוויר לנוח במיוחד".

תל אביבים מצטננים במהלך השרב בים, 3 ביולי 2017. ראובן קסטרו
תל אביבים מצטננים במהלך השרב בים, 3 ביולי 2017/ראובן קסטרו

אלה הטמפרטורות החזויות להיום ולהלילה: בירושלים מ-33מעלות ביום עד 25 מעלות בלילה, בתל אביב מ-31 עד 25 , בחיפה מ-30 עד 25, בצפת מ-34 עד 26, ברמת הגולן מ-37עד 24, בטבריה ובבית שאן מ-40 עד 26, באשדוד מ-31 עד 26, בעין גדי מ-42 עד 32, בבאר שבע מ-37 עד 23, במצפה רמון מ-35 עד 24 ובאילת מ-43 מעלות ביום עד 30 מעלות בלילה.

"ביום שישי הטמפרטורות ינועו בין רגילות לעונה לחמות מהרגיל, בשבת יהיה חם מהרגיל וכך יהיה גם ביום ראשון בעוד שבוע", מסכם החזאי הוותיק אורי בץ. "בימים שני, שלישי ורביעי הבאים הטמפרטורות יחזרו להיות רגילות לעונה, אבל ימים חמישי ושישי שוב יהיה חם מהרגיל. למעשה מהיום הראשון של הקיץ שהיה ב-21 ביוני, אנחנו בקיץ שהוא חם מהרגיל, להוציא ימים בודדים שהיו רגילים לעונה או עם טמפרטורות נמוכות לעונה. כשהתחיל הקיץ הטמפרטורות היו נמוכות מהרגיל וב-21 ביוני אפילו ירד קצת גשם, אבל זאת הייתה הנחמה הכי גדולה של הקיץ הנוכחי".

מטיילים במעיין סטף במהלך השרב, 3 ביולי 2017. נועם מושקוביץ, מערכת וואלה! NEWS
מטיילים בבריכת הסטף/מערכת וואלה! NEWS, נועם מושקוביץ
תל אביבים מצטננים במהלך השרב בים, 3 ביולי 2017. ראובן קסטרו
תל אביבים מצטננים במהלך השרב בים, 3 ביולי 2017/ראובן קסטרו
חוף גאולה בתל אביב, 1 ביולי 2017. ניב אהרונסון
חוף גאולה בתל אביב, 1 ביולי 2017/ניב אהרונסון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully