וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המדריך להורים הגרושים: כך תעברו בשלום את החופש הגדול

9.7.2017 / 17:11

ימי הקיץ מעלים שאלות וקשיים להורים רבים, ודאי כשמדובר בהורים גרושים או פרודים שנדרשים לשים את המריבות בצד, לחשוב על טובת הילדים ובעיקר - לזכור שיש להם חופש גדול אחד, ואין מטרה חשובה יותר מאשר לשמור על ההנאה שלהם

החופש הגדול מזמן להורים גרושים ופרודים מתיחות שלרוב לא קיימת במהלך שנת הלימודים, כאשר הסיבה לכך נעוצה בעובדה כי במהלך השנה זמני השהות עם הילדים ברורים מבחינת הימים והשעות, ואילו במהלך החופש הגדול העניין מתחיל להתערער, כאשר אחד ההורים מעוניין לקחת את הילדים לחופשה, בילוי משפחתי או קייטנה - והשינויים הללו מאלצים קשר תכוף יותר בין ההורים, לרבות דרישה להוצאות כספיות גבוהות שלא היו קיימות במהלך השנה.

כיצד להימנע מחיכוכים בחופש הגדול?

ראשית, הילדים מרגישים את המתיחות בין ההורים. תחשבו תמיד עליהם - יש להם חופשה, הם רוצים ליהנות בה ולא לשמש כדור פינג פונג בין ההורים שמתווכחים במקום לאפשר להם ליהנות. להלן כמה טיפים להורים גרושים ופרודים לעבור את החופש הגדול בשלום.

בית ספר "כרכור", פרדס חנה - כרכור. שלומי גבאי
יש להם רק חופש גדול אחד, אל תקחו להם את ההנאה ממנו. ילדים בפרדס חנה בסיום שנת הלימודים/שלומי גבאי

1. רוצים לטוס עם הילדים לחו"ל או לצאת לחופשה בארץ? דאגו לתכנן את החופשה לפחות חודשיים לפני החופש הגדול, על מנת למנוע מתחים, ויכוחים מיותרים ואף הגעה לדיונים לבית המשפט או לבתי הדין. אל תשכחו שבתי המשפט ובתי הדין בחודשי הקיץ מצויים בפגרה, כך שבקשות - גם הדחופות ביותר - יכולות להידחות במשך ימים ואף שבועות, מה שיביא למצב שתפספסו את החופשה המיוחלת.

כמו כן, לא ניתן להוציא את הילדים מחוץ למדינת ישראל בהנחה שאין הסכמה או חתימה מצד ההורה השני. סירוב של אחד ההורים יאלץ את הצד השני לפנות לערכאת השיפוט המוסמכת ולבקש צו לאפשר לצאת את הארץ, מה ששוב יכול לגרום למריבות, כעסים ומתחים מיותרים שניתן לפתור אותם אם תערכו בהתאם זמן סביר קודם לחופשה המתוכננת.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
תל אביבים מצטננים במהלך השרב בים, 3 ביולי 2017. ראובן קסטרו
את המריבות סיימו לפני שהחופשה מתחילה. נופשים בחוף הים/ראובן קסטרו

2. זמני השהות של הקטינים עם כל אחד מההורים בחופש הגדול, שונים מזמני השהות במהלך השנה. לרוב בתקופת החופש הגדול שבה אין מסגרות לקטינים, החלוקה בין ההורים שווה עם הקטינים, עובדה אשר גורמת להורה הנושא בתשלום המזונות להרים גבה ולבקש הפחתת מזונות בחופש הגדול כאשר הוא שוהה עם הילדים באופן שווה ולעיתים אף יותר מההורה השני.

בתי המשפט לא מפחיתים מזונות בתקופת החופש הגדול, לכן מומלץ להימנע מחיכוכים בעת החופשה ולהסדיר עניין זה עוד בטרם החלה, על מנת שלא יהיו שאלות שיעלו במהלך החופשה.

3. תסכימו מראש על זהות ועלות הקייטנה, ואם אין הסכמה תתחשבו גם ברצון הילד אשר רוצה להיות בקייטנה עם חבריו. תתכננו את המהלך מספר חודשים בטרם החופשה על מנת שלכולם יהיה ברור לאן הולכים הילדים ומה העלות שצריך לשאת בה כל אחד מההורים, זה יקנה גם יציבות ורוגע לילדים.

4. החופש הגדול הוא זמן מעולה לזמן איכות עם הילדים – אל תוותרו על זה, תכננו לכם את הזמן שלכם בצורה נכונה עם הילדים, תכינו תוכנית לבילויים משותפים ופעילויות באופן שיהיו להם זכרונות מכל הורה בחופש הגדול. אל תשכחו אלו זכרונות אשר ילוו אותם לכל החיים.

הורים יקרים, לילדים יש רק חופש גדול אחד. תנו להם ליהנות ולהפיק ממנו את המיטב, את הוויכוחים והמתחים תשמרו ביניכם ואל תתנו לכך להשפיע על הילדים. חופש מהנה לכולנו.

הכותבת היא עורכת דין לדיני משפחה וירושה, יו"ר פורום משפחה ובתי דין רבניים בלשכת עורכי הדין בישראל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully