וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כשחיזבאללה ואיראן יהיו בגולן: צה"ל נערך ליום שאחרי שהפסקת האש תופר

9.7.2017 / 21:20

קרבה של גורמים עוינים לגבול ישראל הוכיחה בשנים האחרונות כי היא מובילה לטרור נגד חיילי צה"ל ואזרחי ישראל, ובצה"ל הדאגה רבה. עם זאת, בצבא מבינים שההתפתחויות באזור ייקבעו לפי מידת התגובה הישראלית

צילום: משרד הביטחון, עריכה: אריאל תמרין

הסכם הפסקת האש בדרום סוריה נכנסה לתוקף היום (ראשון) בצוהריים, אך בצה"ל נערכים לאפשרות להפרתו ולהסלמה במרחב עם הציר איראן-חיזבאללה-משטר אסד. גורמים בצה"ל מעריכים כי ביום שאחרי היחלשות דאעש וחיזוק המשטר הסורי, ירחיבו האיראנים וחיזבאללה את השפעתם בסוריה בהתאם לאינטרסים שלהם.

כוחות דאעש בסוריה ועיראק כבר נמצאים במגמת היחלשות. הקואליציה המערבית והקואליציה הסונית המתונה מהצד האחד, ומשטר אסד, רוסיה, איראן וחיזבאללה מהצד האחר, גובים מהארגון הקיצוני מחיר כבד. אף שהיקף פיגועי הטרור שהוא מוציא לפועל לא ירד, השפעתו והשליטה הגיאוגרפית שלו הצטמצמו, והארגון אין ספק מתכווץ.

לאחרונה פורסם בוואלה! NEWS כי טהראן מתכוונת לסלול כביש מאיראן לסוריה. בנוסף לכך היא מתכננת להעתיק את המודל הרוסי בסוריה ולחכור רצועת חוף, שעליה יקום בסיס ימי עבור משמרות מהפכה האיראניים. אך התבססות איראן וחיזבאללה ברמת הגולן היא הדאגה הגדולה ביותר בצה"ל. קרבה של גורמים עוינים לגבול הוכיחה בשנים האחרונות כי היא מובילה לטרור נגד חיילי צה"ל ואזרחי ישראל.

שר הביטחון אביגדור ליברמן בסיור בגבול ישראל-סוריה ברמת הגולן, 3 ביולי 2017. אריק חרמוני, משרד הביטחון
אביגדור ליברמן ברמת הגולן, בשבוע שעבר/משרד הביטחון, אריק חרמוני

הסוגיה שמעסיקה את צה"ל בימים אלה היא התהליך ארוך הטווח שירכז במרחב הזה קואליציה סונית בראשות ערב הסעודית, מצרים וירדן אל מול ציר שיעי קיצוני בראשות איראן וחיזבאללה. בצה"ל מעריכים כי רוסיה לא בהכרח תתערב בעימות כזה אלא אם כן הוא יוביל למהלך שיסכן את הקופון הענק שגזרה – הקמת בסיס צבאי על אדמה סורית חכורה למאה השנים הבאות.

אומנם ארצות הברית בעידן הנשיא דונלד טראמפ מרבה להתייעץ עם ישראל ולבקש את דעתה על המתרחש במזרח התיכון, אך במערכת הביטחון לא מצפים כי וושינגטון תאכוף הסכם הפסקת אש כזה או אחר והיא נערכת לדאוג לאינטרסים שלה. זאת, למרות שישראל העבירה מסרים בנושא לגורמים בינלאומיים והבהירה כי לא תאפשר נוכחות איראנית בים או ביבשה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors
הפצצה בקונטרה  26 ביוני 2017. ראובן קסטרו
הפצצות בקוניטרה, בחודש שעבר/ראובן קסטרו

שר הביטחון אביגדור ליברמן טוען בשלב זה כי ישראל לא לוקחת חלק בתהליך ההסדרה בסוריה כדי לא להכשיר את משטרו של אסד ולהעניק לו לגיטימציה בינלאומית על רצח אזרחים, אולם מאחורי הקלעים מתאמצים בישראל להשפיע על האופן שבו יתקבלו ההחלטות. רמז לכך ולמידת החשיבות שישראל מייחסת למערכה הבאה בסוריה ניתן השבוע בוועדת חוץ וביטחון במהלך סקירה של הרמטכ"ל רב-אלוף גדי איזנקוט. "הרחקת איראן וצמצום ההשפעה שלה הוא אתגר לא פחות משמעותי מהבסת דאעש", אמר. בצה"ל מבינים היטב שהלך הדברים מבחינת ישראל ברמת הגולן בפרט, ובמרחב הסורי בכלל, ייקבע בעיקר לפי מידת התגובה הישראלית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully