וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"רפובליקת בננות": איוונקה טראמפ ישבה במקום אביה ב-G20 - ועוררה זעם

בתו של הנשיא מילאה את מקומו בישיבת עבודה וישבה לצד ראשי ממשלה ונשיאים. רבים לא אהבו את הרעיון שבתו של הנשיא, שאף הודתה כי היא מנסה להתרחק מפוליטיקה, ממלאת את מקומו למרות שאינה נבחרת ציבור או מוסמכת לכך. אחרים יצאו להגנתה

אתר רשמי

ועידת G20 שננעלה אתמול (שבת) סיפקה לא מעט כותרות חדשותיות – החל מפגישת נשיא ארצות הברית ונשיא רוסיה ועד החלטת 19 המדינות, מלבד ארצות הברית, על המשך התמיכה בהסכם האקלים. אך אחת הכותרות שעוררו הכי הרבה עניין הייתה זו שדיווחה כי איוונקה טראמפ, בתו של הנשיא, ישבה במושבו במשך פרק זמן קצר במהלך דיוני מנהיגי המדינות בוועידה בהמבורג.

רבים לא אהבו בלשון המעטה את הרעיון שבתו של הנשיא ממלאת את מקומו וציינו כי היא אינה נבחרת ציבור או מוסמכת לייצג את ארצות הברית באירוע בדרג גבוה. טראמפ נראתה יושבת במושב של אביה במהלך ישיבת עבודה בנושא "שותפות עם אפריקה, הגירה ובריאות". היא תועדה בתמונה, שפורסמה בטוויטר של משתתף מרוסיה בישיבה, אך נמחקה מאז מחשבונו. בתמונה היא נראית יושבת בין ראשת ממשלת בריטניה תרזה מיי ונשיא סין שי ג'ינפינג, בעוד קנצלרית גרמניה אנגלה מרקל ישבה במרחק מושב אחד.

לקריאה נוספת:
פסגת ה-G20 הסתיימה: "רק ארה"ב לא מכירה בהסכם האקלים"
שר החוץ האמריקני: טראמפ לא קיבל את גרסת פוטין למעורבות בבחירות
טראמפ ופוטין נועדו לראשונה: "רוסיה הכחישה התערבות בבחירות"

נוכחותה בשולחן עם אישים רמי-דרג הייתה מעט יוצא דופן משום שלפי "וושינגטון פוסט", שרי ממשלה הם שבדרך כלל מחליפים את ראשי המדינות במקרים כאלה. הדובר של בתו של הנשיא אמר בתגובה כי היא "הצטרפה לזמן קצר לשולחן המרכזי כשהנשיא היה צריך לצאת החוצה".

אמנם טראמפ, המשמשת יועצת לאביה כמו בעלה ג'ארד קושנר, לא דיברה במהלך הכינוס, אך ישיבתה לשולחן ספגה ביקורת קשה ברשתות החברתיות. חלק אמרו כי הדבר מטשטש עוד יותר את הקו בין ענייני המשפחה ופוליטיקה בממשל טראמפ. "איוונקה ממלאת את מקומו של אביה ויושבת ליד שי ג'ינפינג", כתב ניקולס כריסטוף, בעל טור ב"ניו יורק טיימס" בטוויטר, "לי זה מרגיש יותר מדי רפובליקת בננות כשארצות הברית מיוצגת בידי בת חסרת ניסיון".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין
איוונקה טראמפ, בתו של נשיא ארה"ב דונלד טראמפ, יושבת בפסגת g20, שבעה ביולי 2017. רויטרס, רויטרס
איוונקה, מאחורי אביה בישיבה/רויטרס, רויטרס

אחרים יצאו להגנתה ואמרו שהזעם על כך מוגזם. "אם אתם מתעצבנים שאיוונקה יושבת בכיסא, אך מעולם לא אמרתם מילה על הומה עבדין (עוזרת פוליטית של הילרי קלינטון ופרודתו של ציר בית הנבחרים לשעבר אנתוני ווינר), אתם יכולים לסתום את הפה עכשיו", כתב תומך טראמפ נלהב בטוויטר.

רבים תהו על חבירתה לאביה למסע המדיני לאחר שבשבוע שעבר בריאיון ל"פוקס" היא אמרה כי היא מנסה להתרחק מפוליטיקה. "אני לא רוצה להתמקצע בפוליטיקה", אמרה בתכנית הבוקר של "פוקס וחברים". עם זאת, השתתפותה בוועידת G20 אינה הפעם הראשונה שהיא ספגה ביקורת על תפקידה בממשל של אביה. גם נוכחותה בפגישה של הנשיא עם ראש ממשלת יפן שינזו אבה הרימה כמה גבות בשל ניגודי עניינים.

הנשיא טראמפ דווקא שיבח את בתו הבכורה ביום שבת והכיר בעובדה כי תפקידה בממשל הציב אותה בעמדה לא פשוטה. "אם היא לא הייתה בתי, היה לה הרבה יותר קל", אמר. "למען האמת, זה כנראה החיסרון היחיד שיש לה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully