וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ועדת השרים דחתה ההצבעה על חוק ירושלים בשל התנגדות ח"כ גפני

9.7.2017 / 12:45

חבר הכנסת מיהדות התורה דרש לקיים דיון על החוק בשל היותו "חוק יסוד" הדורש הסכמה של כלל סיעות הקואליציה. בשבוע שעבר גיבשו השרים בנט ואלקין פשרה לחוק לפיה העברת ריבונות על שטחים בירושלים לגורמים זרים תהיה רק ברוב של 80 ח"כים

צילום: מתוף דף הפייסבוק של נפתלי בנט

(בווידאו: בנט: נתניהו בלם את חוק ירושלים)

ועדת השרים לענייני חקיקה דחתה היום (ראשון) בשבוע נוסף את ההצבעה על "חוק ירושלים מאוחדת" שמקדם יו"ר הבית היהודי השר נפתלי בנט. זאת, בשל התנגדותו של ח"כ משה גפני (יהדות התורה) במהלך השבוע האחרון הליכוד והבית היהודי הגיעו להסכמות סביב ההצעה, אך גפני דרש בסוף השבוע לקיים דיון על החוק היות ומדובר ב"חוק יסוד" שמחייב בהסכמים הקואליציוניים הסכמה של כל המפלגות.

בקואליציה העריכו כי דרישתו של גפני באה על רקע הזעם שהוא מפנה נגד בנט בהתנהלות פרשת הכותל וחוק הגיור מול הרפורמים והמתיחות שקיימת בינו לבין חברו השר יעקב ליצמן וכי "הנושא פתיר". אחרי העימות בין הליכוד לבית היהודי בשבוע שעבר נפגשו במהלך השבוע האחרון בנט והשר לענייני ירושלים זאב אלקין כדי להגיע להסכמות על הצעת החוק, שעליה הטיל ראש הממשלה בנימין נתניהו וטו עד להשגת הפשרה.

לקריאה נוספת בנושא
פשרה על חוק ירושלים: הליכוד והבית היהודי ינסחו הצעה משותפת
המאבק נמשך: נתניהו בלם את "חוק ירושלים" של הבית היהודי

ח"כ משה גפני, כנס הרצליה, יוני 2015. ראובן קסטרו
דרש לקיים דיון ולהגיע להסכמה בין כל סיעות הקואליציה. ח"כ גפני/ראובן קסטרו

לפי הצעת החוק החדשה, העברת שטח בירושלים מריבונות ישראלית לגורם זר תדרוש רוב של 80 חברי כנסת ולא רוב רגיל כפי שנדרש כיום. אלקין ובנט הגיעו לסיכום שלפיו שינויים מונציפליים, כמו איגוד שכונות מסוימות בירושלים תחת רשות מוניציפאלית חדשה בריבונות ישראלית - ניתן יהיה לבצע רגיל. בנוסף לכך, את החוק יהיה ניתן לבטל ברוב של 61 חברי כנסת ולא ברוב של 80 חברי כנסת כפי שנדרש בגרסה המקורית שלו.

יו"ר סיעת הבית היהודי ח"כ שולי מועלם-רפאלי, שחתומה על ההצעה, אמרה כי "החוק נועד למנוע מצב שבו יקום ראש ממשלה בישראל ויחלק את ירושלים במסגרת הסכם מדיני מסוכן".

לדבריה, "בהתחשב בניסיון העבר, שבו שני ראשי ממשלה ביקשו לבצע זאת ולא צלחו, יש למנוע את האפשרות שזה יקרה שוב בעתיד. לאור הסיכומים אני קוראת לשרים לתמוך בהצעת החוק ולחברי הכנסת מהקואליציה והאופוזיציה להצביע בעדה במליאה".

(עדכון ראשון: 8:25)

ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר החינוך נפתלי בנט בישיבת ממשלה. אוגוסט 2016. אמיל סלמן, פול צלמים
"החוק נועד למנוע חלוקת ירושלים בהסכם מדיני מסוכן". ". נתניהו ובנט בישיבת ממשלה/פול צלמים, אמיל סלמן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully