וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גורמי צבא: אנשי חמאס נצפו מתרגלים פיגוע ליד גדר רצועת עזה

6.7.2017 / 16:27

ברקע השלמת העבודות לבניית הקיר החכם זיהו תצפיות של צה"ל תנועות חשודות בשטח הפלסטיני הסמוך לגדר. גורמים בפיקוד דרום הדגישו כי תנועה קרובה מאוד לגדר המערכת של חמושים היא אירוע חריג

צילום: שי מכלוף וסרטוני גולשים, עריכה: יאיר דניאל

צוותים חמושים של חמאס ערכו לאחרונה הכנות או אימונים לקראת פיגוע אפשרי בקרבת גדר המערכת של רצועת עזה – כך מעריכים היום (חמישי) גורמים בפיקוד דרום. בתקופה האחרונה זיהו תצפיות של צה"ל תנועות חשודות בשטח הפלסטיני הסמוך לגדר, והגורמים הדגישו כי תנועה קרובה מאוד לגדר המערכת של חמושים בהליכה מבצעית היא אירוע חריג.

בתוך כך, השלים צה"ל בשבועות האחרונים את עבודות המיגון על גבול עזה שכללו בניית דיונות חול גבוהות במיוחד והצבת קירות מגן ניידים באזורים. מטרת הסוללות והקירות היא למנוע ירי צלפים ונ"ט לעבר הכוחות שפועלים על הגבול לבניית הקיר הסלארי נגד מנהרות.

בשטח פועלים עובדים ומהנדסים של חברות אזרחיות בכמה מוקדים בו זמנית כדי להאיץ את קצב הבנייה. בצל האצת היקף הבנייה של הקיר הסלארי נגד המנהרות בגבול, מעריכים גורמים בפיקוד דרום כי פעילי חמאס ברצועת עזה ממשיכים לחפור מנהרות התקפיות לעבר שטח מדינת ישראל.

לקריאה נוספת:
מעקב וואלה! NEWS: צה"ל מאיץ את בניית הקיר החכם בגבול עזה
"סכנה לרוחצים": עקב זיהום מעזה - לפחות שני חופים בדרום נסגרו
גורמים מדיניים: אבו מאזן דורש ממצרים את האחריות על מעבר רפיח בעזה

ND משרד הביטחון וצה"ל הרחיבו את היקף העבודות לבניית הקיר הסלארי בגבול עם עזה. שי מכלוף
העבודות בגדר המערכת בחודשים האחרונים/שי מכלוף

בשבועות האחרונים תוהים במערכת הביטחון אם חמאס יוביל הסלמה נגד ישראל ברקע משבר החשמל, בידודה של קטאר, בעיות המים, הזרמת הכספים לרצועת עזה וכן בניית הקיר הסלארי נגד המנהרות. הפרויקט ההנדסי של משרד הביטחון וצה"ל, נועד לחשוף מנהרות שנחפרו בעומק ישראל, דבר שכנראה יעמיד את חמאס בדילמה - אם להוציא פיגועים נגד ישראל, ולנצל את ה"נכסים האסטרטגיים" שהקים בגבול, או שמא יבחר ארגון הטרור להבליג בשל העוצמה שבה צה"ל עלול להגיב.

למרות הלחצים שמופעלים על חמאס במישור ההומניטרי טוענים גורמים במערכת הביטחון כי הארגון ממשיך להעביר כספים משמעותיים להתעצמות צבאית, ובמיוחד לבניית מנהרות. חשיפת המנהרות שנחפרו מתחת לבתי הספר של אונר"א ברצועה לפני כחודש הם קצה הקרחון בפרויקט המנהרות של הזרוע הצבאית של חמאס, שחלקו הגדול הוא הגנתי ונועד לחבר בין מבנים לבונקרים בהם ישהו בכירים ופעילים.

מדובר צה"ל נמסר בתגובה: "הטענות העולות בכתבה אינן מוכרות בצה"ל ולא מוכרים אירועים חריגים מסוג זה".

sheen-shitof

עכשיו בישראל

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס
פעילי חמאס במעבר גבול רפיח בצד הפלסטיני ברצועת עזה, אפריל 2016. AP
פעילי חמאס ברצועת עזה/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully