וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בתום הפגישה עם מודי: נתניהו שוחח עם פוטין על המצב בסוריה

6.7.2017 / 13:27

ראש הממשלה ערך שיחה טלפונית עם נשיא רוסיה ובה דנו שני המנהיגים במלחמת האזרחים המתחוללת במדינה. מחר צפוי טראמפ להיפגש עם מקבילו הרוסי בוועידת ה-G-20, שבה ידונו גם הם במצב בסוריה וביחסים בין המדינות

צילום: רויטרס

(בווידאו: פגישת פוטין ונתניהו במרץ האחרון)

בתום פגישתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו עם מקבילו ההודי נרנדרה מודי בחוף אולגה, ניהל היום (חמישי) נתניהו שיחה מדינית עם נשיא רוסיה ולדימיר פוטין, שעסקה בעיקר במצב בסוריה. ביום שישי הקרוב יערוך נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ פגישה רשמית עם פוטין בוועידת G-20, שתתקיים בהמבורג, גרמניה.

תחילה דווח כי השניים ייפגשו בקצרה בשולי הוועידה, אולם ביום שלישי הכריז הבית הלבן כי הפגישה תהיה רשמית. שר החוץ האמריקני רקס טילרסון ציין הלילה כי השניים ידונו בפגישתם גם הם במצב בסוריה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
נתניהו משוחח עם פוטין, היום/מערכת וואלה!, צילום מסך

לדברי טילרסון ישנה חשיבות ששני המנהיגים ינהלו בפגישתם הראשונה "חילופי דברים מועילים" לגבי השקפותיהם על היחסים בין שתי המדינות. "אני חייב לומר שכרגע קשה לומר מהן הכוונות של רוסיה באשר ליחסים אלה", אמר בשיחה עם עיתונאים בוושינגטון בטרם המריא בעצמו לגרמניה.

שני גורמים אמריקניים רשמיים לשעבר אמרו לגרדיאן הבריטי כי טראמפ אמר ליועציו בבית הלבן להעלות אפשרות להסרת סנקציות שאותה הוא יוכל להציג בפני פוטין. בין היתר, תישקל פתיחתם מחדש של שני מתחמים רוסיים שנסגרו בהוראת הממשל הקודם של ברק אובמה בתגובה להתערבות בבחירות. לא ברור מה יתבקש פוטין לתת בתמורה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully