וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרשת התעשייה האווירית: השר חיים כץ נחקר במשך שעות בלהב 433

6.7.2017 / 15:40

שר הרווחה זומן פעם נוספת לחקירה ביחידת להב 433 של המשטרה, לאחר שנחקר בשבוע שעבר במשך שש שעות. במסגרת הפרשה, המכונה פרשה 630, נבדק החשד כי עובדים אולצו להצביע בבחירות לוועד העובדים ולהתפקד לליכוד, על מנת להבטיח את מקומו של כץ ברשימה

עריכה: ניר חן.

שר הרווחה חיים כץ נחקר משעות הבוקר (חמישי) ועד שעות הצהריים המאוחרות ביחידת להב 433 במסגרת פרשת השחיתות בתעשייה האווירית. זוהי חקירתו השנייה של כץ, שנחקר לראשונה בשבוע שעבר במשך שש שעות, שלושה חודשים לאחר פניית המשטרה ליועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט בבקשה לקבל אישור למהלך.

על פי החשד, עובדים בחברה נסחטו כדי שיצביעו בבחירות לוועד העובדים בעד מועמדים של הוועד, יתפקדו לליכוד ויצביעו בבחירות המקדימות למפלגה, על מנת להבטיח את מקומו של כץ ברשימת הליכוד לכנסת. חברי הוועד חשודים כי איימו על עובדים שאם לא יעשו כן, קידומם ותנאי העסקתם ייפגעו.

בחודש שעבר נעצר בנו של השר, יאיר כץ, בחשד למעורבות בפרשה, המכונה פרשה 630. חקירתו של כץ נמשכה כשש שעות. השר כץ ממשיך להכחיש את החשדות, ומסר בשבוע שעבר כי "מזה תקופה שאני ורבים אחרים מעובדי תע"א עוברים ללא הצדקה מסע הכפשה ציבורי. אשתף פעולה באופן מלא עם החקירה ואני בטוח כי הכל ישוב בשלום לקדמותו".

חיים כץ שר הרווחה חותם על תכנית למימוש זכויות ניצולי השואה בישראל, בית העיתונאים סוקולוב – תל אביב. ניב אהרונסון
השר כץ/ניב אהרונסון

במסגרת הפרשה, שנחשפה בחודש מרץ האחרון, נעצרו 14 בחשד לעבירות שחיתות, מרמה בנסיבות מחמירות, הלבנת הון, גניבה בידי עובד ציבור ומרמה והפרת אמונים. החשודים, בעלי תפקידים ונושאי משרה בתעשייה האווירית ובחברות פרטיות, שסיפקו או מספקות כיום שירותים לתעשייה האווירית, ובהם גם תת-אלוף (במיל') אמל אסעד. החוקרים סבורים כי אסעד פעל לקידום אינטרסים של חברה שהיה בעל זיקה אליה, וכי יש בידי המשטרה תרשים מסודר של תזרים הכסף לחשבונות הקשורים לחברה זו.

עצור מרכזי נוסף הוא אלי כהן, שנחשב על פי החוקרים לאיש החזק ביותר בוועד בפרט ובחברה בכלל. מאז מעצרו בחודש שעבר הצליחו החוקרים לאסוף מאות עדויות של עובדים ונותני שירות לחברה, שלטענתם הצליחו למפות פעילות עבריינית בתעשייה האווירית. לטענת גורמים במשטרה, המעצרים הצליחו "לשבור את שלטון האימה של אנשי הוועד".

על פי עדויות שהגיעו למשטרה, קיים חשד כי עובדים אולצו להצביע לרשימות שהשר הכין לקראת בחירות פנימיות במפלגה. בפרשה אחרת נחקרים השר ובנו בחשד למתן הנחה בעבודה פרטית שנעשתה ע"י קבלן שעובד עם התעשייה האווירית.

(עדכון ראשון: 09:25)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully