וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נהג פלסטיני טיפל בקצין שנהרג מפליטת כדור: "מצטערים שלא הצלחנו"

6.7.2017 / 8:00

בסאם אבו עיישה שמע את קולות הירי בתל רומיידה, באירוע שבו נורה דוד גולובנציץ בחברון, והזעיק את בנו איברהים - נהג אמובלנס. "לא קל לנו שהחיילים פה, אבל הם עושים מה שהממשלה אומרת להם - וצריך להעניק טיפול לכל אחד"

צילום: שבתי בנדט, עריכה:שניר דבוש

"הדת שלנו אומרת לעזור לכולם, לא משנה אם הם יהודים, נוצרים או מוסלמים, לכל האנשים. גם אם הוא חייל או מתנחל, דתי או לא דתי, זה החיים שלנו לעזור לכל האנשים" – כך מסביר בסאם אבו עיישה את העזרה שהעניק יחד עם בנו איברהים בטיפול הראשוני בקצין צה"ל סגן דוד גולובנציץ, בתקרית פליטת הכדור ביום שלישי בשכונת תל רומיידה בחברון.

עם הישמע קולות הירי באזור חסם ג'ילבר בשכונה בשעות הערב שלשום, הגיעו למקום כמה חובשים צבאיים שהחלו מיד לטפל בגולובנציץ. יחד עמם הגיע גם איברהים אבו עיישה, מורה לאנגלית בן 30 באחד מבתי הספר בעיר, שעבד בעבר כנהג אמבולנס בסהר האדום. אביו בסאם, הגר בקרבת מקום, שמע את הירי, ראה את הקצין מתמוטט על הרצפה והתקשר אליו כדי שיגיע לזירה.

"אני והבן שלי הגענו לשם כדי לעזור לחייל. אני לא יודע לתת טיפול אבל הבן שלי שעבד כנהג אמבולנס מספר שנים ויודע לטפל רץ להעניק לו טיפול", אמר אבו עיישה בשיחה עם וואלה! NEWS. "אני והבן שלי ראינו את החייל על הרצפה, באנו מהר ועזרנו. זה החיים שלנו, ככה אנחנו חיים".

באסם ואיברהים אבו עיישה. באדיבות המצולמים
בסאם/באדיבות המצולמים

עדי ראייה נוספים שהיו בזירת התקרית אישרו כי תושב השכונה הגיע במהירות למקום וסייע לחובשים בטיפול הראשוני בגולובנציץ, עד שהגיע אמבולנס ראשון של מד"א למקום. עם הגעת חובשי מד"א למקום החלו פעולות ההחייאה בקצין שנורה, בניסיון להציל את חייו.

עוד באותו נושא

הנשק לא נפרק, הלוחם ירה בשוגג: תחקיר פליטת הכדור בחברון

לכתבה המלאה

"לא קל לנו שהחיילים פה, אבל הם לא אשמים - אלא הממשלה"

בכל מקום אחר הייתה השתלשלות האירועים המהירה הזו נתפסת כמעשה הגיוני ומתבקש; אך במציאות החיים בחברון, כשהגבלות רבות מוטלות על התושבים הפלסטינים וניסיונות פיגוע רבים מתרחשים כלפי החיילים והתושבים היהודים, הדבר אינו טריוויאלי בכלל.

"זה אכן לא קל לנו שהחיילים פה", מתאר אבו עיישה האב. "יש הרבה מחסומים, המון קשיים. אתה צריך אישור כדי ללכת לכל מיני מקומות. בודקים אותך גם כשאתה נכנס לבית שלך. זה לא חיים". לדבריו, "אנחנו יכולים ללכת לחברים ולמשפחה אבל אלינו אף אחד לא יכול לבוא לבקר סתם או לשמחה משפחתית כי החיילים לא מאשרים ואסור לאף אחד להיכנס אלינו. אבל, למרות כל הקשיים, החיילים לא אשמים. הם עושים מה שהממשלה אומרת להם לעשות וצריך לעזור לכל אחד".

הלוויתו של סגן דוד גולובנציץ מאפרת בהר הרצל 5 ביולי 2017. שבתי בנדט
"הכול מאלוהים". הלוויתו של גולובנציץ, אתמול/שבתי בנדט

לדבריו, "החיילים לא אשמים אלא הממשלה שנותנת את הפקודות. אבל, לפי הדת שלנו, צריך לעזור לכל אדם לא משנה מי הוא ומה הוא עושה".

אבו עיישה ביקש למסור את תנחומיו למשפחתו של גולובנציץ. "אני רוצה לומר למשפחה שלו שאני והבן שלי מצטערים שלא הצליחו הטיפולים והוא נפטר. ניסו להציל אותו, גם הבן שלי, אבל זה לצערי לא הצליח, הכול מאלוהים". בתוך כך חקירת תקרית הירי נמשכת גם ברמה הפיקודית וגם על ידי מצ"ח, כדי להבין מה גרם לירי ולהתנהלות הכוח במקום שגבתה מחיר כה גדול.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully