וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בשל החקירה: משרד החינוך עיכב כסף לעמותה של יפה דרעי; בש"ס התערבו

5.7.2017 / 19:10

חברי הכנסת של ש"ס התערבו כדי שהמשרד יאפשר העברת 1.2 מיליון שקל ל"מפעלות שמחה", שהתנהלותה נחקרת על ידי המשטרה. גורם המעורה בפרטים: "למשרד אין סמכות לעכב את התקציב"

עריכה: יוס אלטר

משרד החינוך עיכב תקציב חודשי בסך 1.2 מיליון שקל לעמותת "מפעלות שמחה" של יפה דרעי, רעייתו של שר הפנים והמשרד לפיתוח הנגב והגליל יו"ר ש"ס אריה דרעי -זאת בעקבות חקירת המשטרה שבה נבדקת ההתנהלות הכספית בעמותה. לוואלה! NEWS נודע כי חברי כנסת מש"ס היו בין אלה שהפעילו לחצים על המשרד כדי שיעביר את הכסף, כפי שעשה לבסוף היום.

"מפעלות שמחה", המפעילה רשת של מוסדות חינוך בירושלים שבה לומדות כ-800 תלמידות, מקבלת מיליוני שקלים בשנה ממשרד החינוך, והתקציב החודשי המדובר מיועד בעיקר למשכורות של אנשי הצוות בעמותה. עיכובו גרם ללחץ גדול בקרב בני משפחת דרעי המנהלים אותה ואלה פנו למשרד, זעמו על עיכוב התקציב וטענו כי "אין סיבה לכך". אל הלחצים הצטרפו גם חברי כנסת ממפלגת ש"ס שבראשה עומד דרעי, ובתגובה הכסף הועבר היום לעמותה.

גורם המעורה בפרטים אמר כי "למשרד החינוך אין סמכות חוקית לעכב את התקציב גם אם מתנהלת חקירה נגד העמותה. כל טענה על לחצים חיצוניים מגוחכת".

אריה דרעי יוצא מביתו שבירושלים לחקירה במשרדי להב443 29 במאי 2017. מגד גוזני
דרעי יוצא ממשרדי 443 בחודש מאי/מגד גוזני

שיפי סננס, בתם של הזוג דרעי, המכהנת כמנכ"לית העמותה מסרה בתגובה: "בחודש האחרון התקציב השוטף לא הועבר על ידי משרד החינוך. פנינו לגורמי המקצוע במשרד החינוך שעמם אנו בקשרי עבודה שוטפים, אנשי המשרד טיפלו ותיקנו מידית במקצועיות את הבעיה וברוך השם הכסף הועבר, וכך גם החודש נוכל לשלם את שכרם של כ-300 מורות ואנשי צוות שמוסרים נפשם למען כמעט אלף בנות התיכון והסמינר".

העמותה של יפה דרעי עלתה לכותרות כחלק מהחקירה המתנהלת נגד בעלה ומי שמכהן כשר הפנים והמשרד לפיתוח הנגב והגליל. בחודשים האחרונים אספה המשטרה אלפי מסמכים הקשורים לעמותה, שלטענתה עשויים לשפוך אור על חשדות שעלו נגד השר ורעייתו. העמותה של דרעי הוקמה לפני 18 שנה ומפעילה רשת של מוסדות חינוך שבהם לומדות מאות תלמידות.

הרשת כוללת את תיכון "מרגלית", שבו לומדות 240 נערות לתעודת בגרות מלאה, סמינר "שבילי בית יעקב" שבו לומדות כ-400 נערות, פנימייה ולימודים במגוון מסלולים כמו הנהלת חשבונות ומזכירות. בעמותה מועסקות גם אחיותיה של סננס, שמחה אביטן ודסי אילוז.

במשרד החינוך סירבו להגיב על הידיעה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully