וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הנשיא קיבל את בקשת אולמרט להסרת מגבלותיו: יוכל לצאת לחו"ל

4.7.2017 / 15:49

הנשיא ריבלין החליט להעמיד את עונשו של ראש הממשלה לשעבר על תקופת המאסר שריצה בפועל – 16 חודשים. המשמעות היא שהתנאים המגבילים שהוטלו על אולמרט יוסרו ומעמדו יהיה של אסיר משוחרר ולא של אסיר ברישיון

צילום: צלמי וואלה!NEWS וסרטוני גולשים, עריכה: שניר דבוש ואריאל תמרין

נשיא המדינה ראובן ריבלין החליט היום (שלישי) להעמיד את עונשו של ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט על תקופת המאסר שריצה בפועל – 16 חודשים, במקום 27 חודשים שנגזרו עליו. המשמעות היא שמעמדו של אולמרט לא יהיה של אסיר ברישיון אלא של אסיר משוחרר.

הנשיא ריבלין דחה במרץ האחרון את בקשתו של אולמרט לחנינה, אך הצהיר בהחלטתו כי אם ועדת השחרורים תקבע לנכות שליש ממאסרו, ישקול הנשיא בחיוב לפטור אותו מהתנאים המגבילים של אסיר ברישיון, ולהעמיד את עונשו על תקופת המאסר שריצה בפועל.

מלשכת הנשיאות נמסר כי בטרם החליט, רשם לפניו הנשיא את הודעתו של אולמרט כי ימשיך לבצע שניים מתנאי שחרורו. הקלה זו מותנית בכך שאולמרט לא יעבור עבירה או פשע עד לסיום תקופת המאסר שהיה נושא לפי גזר הדין המקורי.

לקריאה נוספת:
יצא לחופשי: אהוד אולמרט השתחרר מהכלא אחרי 16 חודשי מאסר
רוצה חו"ל: אולמרט ביקש מריבלין להסיר ממנו את מגבלות האסיר
עם שחרור אולמרט: צפוי להיסגר "אגף ה-VIP" שהוקם ב-4.5 מיליון שקל

אהוד אולמרט משתחרר מכלא מעשיהו 2 ביוני 2017. ראובן קסטרו
ימשיך לקיים שניים מהתנאים המגבילים. אולמרט/ראובן קסטרו

במסגרת ההגבלות על אולמרט, הוטל עליו צו עיכוב יציאה מהארץ, חובה להתייצב במשטרה אחת לשבועיים, השתתפות בתכנית שיקום ובמסגרת טיפולית ברשות לשיקום האסיר. בנוסף לכך, תחול עליו חובה להתנדב בעמותות "לקט ישראל" ו"עזרה למרפא", פעמיים בשבוע.

בבוקר יום ראשון יצא אולמרט, שהורשע בקבלת שוחד ובשיבוש הליכי משפט במסגרת שתי פרשות, לחופשי אחרי שריצה 16 חודשי מאסר. הוא השתחרר בהמשך להחלטת ועדת השחרורים שקבעה כי עונשו יקוצר, ולאחר שפרקליטות המדינה החליטה שלא לערער על ההחלטה הזו.

בהחלטת ועדת השחרורים, שבה היו חברים השופטת בדימוס רחל גרינברג, עו"ד חנן נחמני ועו"ד גלית קרייזלר, נכתב כי אולמרט אמנם הפר את הוראות שב"ס בעניין המסמכים המסווגים שהוציא מבין כותלי הכלא, ושבגינם נערכת בדיקה, אך "טענת הפרקליטות כי הפרת ההוראות מצביעה על דפוס מרמה מתמשך אינה מקובלת עלינו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully