וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מהודו באהבה

3.7.2017 / 15:34

השטיח האדום כבר מוכן: ראש הממשלה ההודי נרנדרה מודי יגיע מחר לביקור היסטורי בישראל. צפו בכתבה של עורך חדשות החוץ אורן נהרי עם כל מה שאתם צריכים לדעת לקראת הנחיתה

צילום: רויטרס, לע"מ, יוסי אלטר עריכת וידאו: מיכאל ברגמן ויוסי אלטר עיצוב גרפי: אביחי ברוך

בתעשיות הביטחוניות מצפים לביקורו ההיסטורי של ראש הממשלה ההודי נרנדרה שינחת מחר בישראל ומקווים שהוא יביא לחתימת עסקאות חדשות לשוק הייצוא הישראלי. הודו היא כבר כעת הכלכלה השלישית בעולם ובעוד עשור תעקוף את סין ותהיה למדינת המאוכלסת בעולם ומכאן חשיבותה הכלכלית והמדינית.

למרות ההיסטוריה הדומה: מדינות שהוקמו לפני כשבעים שנה אחרי מנדט בריטי, מלחמת עצמאות וגלי פליטים, בעבר לא היו בין הודו לישראל קשרים דפלומטיים רשמיים. יתרה מכך הודו הייתה במשך שנים ממנהיגות ארגון המדינות הבלתי מזדהות וגם כיום ההודים מצביעים עם הפלסטינים ונגד ישראל באו"ם. בשנים האחרונות היחסים בין הודו לישראל טובים, רק באחרונה ביקר הנשיא ריבלין בהודו והתקבל שם בכבוד רב וכעת מגיע ראש הממשלה הנמרץ נרנדרה מודי לישראל. מודי נחשב ביצועיסט, הוא מנסה להוביל, בהצלחה חלקית, רפורמות נחוצות מאוד לענקית ממזרח אסיה. אלא שעברו של מודי שעומד בראש מפלגת התחייה ההינדית, אינו נקי ללא רבב, כשהיה מושל נהרגו כאלפיים בני אדם במהומות בין הינדים למוסלמים.

ND ראש ממשלת הודו, נרנדרה מודי,  יגיע לביקור היסטורי בישראל. מערכת וואלה! NEWS
נמרץ ורפומטור, ראש ממשלת הודו נרנדרה מודי, צילום: רויטרס/מערכת וואלה! NEWS

מנכ"ל משרד החוץ יובל רותם אמר היום (שני) בתדרוך לקראת ביקורו של ראש ממשלת הודו כי "מודי הוא ידיד גדול לעם היהודי". ראש הממשלה ילווה את מודי כמעט לכל האירועים שאליהם הוזמן בכדי להפגין את החשיבות שמייחסים בירושלים לביקור. "המטרה היא לציין 25 שנות יחסים בין המדינות ולשרטט את מפת הדרכים לבניית השותפות ב-25 השנים הקרובות" הוסיף רותם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully