וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"יהודים לא יפרידו בינינו": אנדרטה לשואה בארה"ב כוסתה בשלט אנטישמי

מעשה הוונדליזם בעיירה לייקווד שבניו ג'רזי מגיע לאחר שבתקופה האחרונה הופצו בה פלאיירים אנטישמיים שעליהם נכתב כי "יהודים גנבים נמצאים לידכם, שני מיליון דולרים נגנבו". הרשויות מציעות פרס של 10,000 דולרים למידע שיוביל לאחראים

ונדליזם אנטישמי באנדרטת השואה בניו ג'רזי 3 ביולי 2017. טוויטר, צילום מסך
האנדרטה שכוסתה בשלט אנטישמי/צילום מסך, טוויטר

אלמונים כיסו אתמול (ראשון) את אנדרטת השואה בבית כנסת במדינת ניו ג'רזי, ארצות הברית, בשלט מבד שעליו נכתב כיתוב אנטישמי. על השלט נכתב "יהודים לא יפרידו בינינו" ומשטרת עיירת לייקווד פתחה בחקירה כדי לגלות מי עומד מאחורי הוונדליזם.

התובע הכללי של ניו ג'רזי כריסטופר פורינו קרא למעשה "מחליא". הרשויות בניו ג'רזי מציעות פרס של 10,000 דולרים למידע שיביא להעמדה לדין של האחראים למעשה, אמר פורינו.

הוונדליזם מגיע לאחר שבתקופה האחרונה הופצו פלאיירים אנטישמיים ברחבי העיירה שעליהם נכתב כי "יהודים גנבים נמצאים לידכם, שני מיליון דולרים נגנבו", נמסר ממטה הליגה נגד השמצה בניו ג'רזי. הכיתוב מתייחס לפרשת שחיתות הנחקרת בעיירה שבה מעורבות שבע משפחות יהודיות.

לקריאה נוספת:
דוח האנטישמיות: התקריות בקמפוסים בארה"ב הוכפלו, עלייה בהסתה ברשת
בשל קיצוצים: המחלקה למלחמה באנטישמיות בארה"ב תיסגר
ארה"ב: מצבות הושחתו בבית עלמין יהודי בפנסילבניה

הפלאיירים שהופצו בעיירה

עדיין לא ברור אם יש קשר בין האנשים שהפיצו את הפלאיירים לבין אלה שהציבו את השלט הלילה, אך בשני המקרים נחתמה כתובת של אתר אינטרנט, Bloodandsoil.org, של ארגון לאומני לבן הידוע בקמפיינים גזעניים ומסיתים נגד מיעוטים דתיים ואתניים בארצות הברית, ומשתמש בסמלים נאציים בחומריו.

"תושבים, נבחרי ציבור, מנהיגי קהילות ואנשי דת צריכים לגנות בכל לשון את המתקפה האנטישמית בלייקווד", נמסר מהליגה נגד השמצה. לפי נתוני הליגה נגד השמצה, ברבע הראשון של 2017 נרשמה עלייה של 86% באירועים אנטישמיים ברחבי ארצות הברית מאותה תקופה אשתקד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully