וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעוד שלושה שבועות: ח"כים יוכלו לשוב לבקר בהר הבית

2.7.2017 / 16:00

המשטרה תפעיל פיילוט של חמישה ימים שיבחן את ביטול איסור עליית החכ"ים להר, כך עולה מתשובת המדינה לבג"ץ על עתירה שהגיש ח"כ גליק נגד נתניהו. לפי תוצאות הפיילוט יוחלט אם להאריך את היתר העלייה

צילום: רוני כנפו, עריכה: שניר דבוש

עליית חברי כנסת להר הבית תותר החל מעוד שלושה שבועות - כך עולה מתשובת המדינה לבג"ץ שהוגשה היום (ראשון) במענה לעתירה של ח"כ יהודה גליק (הליכוד). מדובר בפיילוט שתפעיל המשטרה בניסיון לבחון האם עליית ח"כים מעוררת תסיסה בשטח. הפיילוט יחל ב-23 ביולי למשך חמישה ימים ולפי תוצאותיו תיבחן האפשרות להאריך את היתר העלייה. במשך שנה וחצי, מאז פרוץ גל הטרור, נאסר על ח"כים לעלות להר הבית, אף שלאחרונה המשטרה אמרה כי אין מניעה על כך.

ההחלטה באה כמענה לעתירה שהגיש ח"כ יהודה גליק מהליכוד נגד ראש הממשלה, בנימין נתניהו. בעתירה טען גליק לפגיעה בחופש הדת והפולחן, בחופש התנועה ובחסינות ח"כים משום שנתניהו היחיד שמנע את עלייתם להר. "ראש הממשלה חרג מסמכותו כשהוא נתן למשטרת ישראל הוראות אופרטיביות ככלל, ובנוגע להר הבית בפרט, ובכלל זה ההוראה שלו למנוע את עליית הח"כים להר הבית", נכתב בעתירה. "בהקשר זה ראש הממשלה נמצא גם בניגוד עניינים הפוסל לחלוטין את הוראותיו האופרטיביות למשטרה, שהן בלתי חוקיות מיסודן".

כיפת הזהב, מתחם הר הבית, ירושלים. דצמבר 2015. קובי ריכטר, תצפית TPS
במשך שנה וחצי נאסר על ח"כים לעלות להר הבית/תצפית TPS, קובי ריכטר

הנחיית ראש הממשלה לאסור את העלייה הגיעה עם פרוץ גל הטרור בסוף 2015, בניסיון להרגיע את הרוחות. באפריל 2016 הודיע מפכ"ל המשטרה, רב-ניצב רוני אלשיך, כי הוא מאריך את יישום האיסור. מאז, השר לביטחון פנים גלעד ארדן והמשטרה הביעו את הסכמתם לביטול האיסור, אך נתניהו נמנע מכך למשך תקופה ארוכה.

בחודש פברואר ביטלה ועדת האתיקה של הכנסת את האיסור על חברי הכנסת לעלות להר הבית, כפי שהחליטה פעמיים בשנתיים האחרונות, לאור המצב הביטחוני. הוועדה דנה בסוגיה בעקבות פנייה של ח"כ גליק, וקבעה כי הח"כים יוכלו לעלות להר, אך ורק בתיאום מלא עם המשטרה, אף שאזרחים מן השורה אינם נדרשים לתיאום כזה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
ח"כ יהודה גליק בלשכתו בכנסת. נועם מושקוביץ
"החלטה נכונה וראויה". גליק/נועם מושקוביץ

מפקד מחוז ירושלים, ניצב יורם הלוי, ציין בדיון את "השיפור הניכר במצב הביטחוני בהר הבית בחודשים האחרונים, ואת העובדה שבשנה החולפת ביקרו בהר מספר שיא של יהודים ושל מוסלמים". חרף החלטת ועדת האתיקה, המשטרה לא אפשרה את העלייה בפועל, ככל הנראה בהוראת נתניהו.

בחודשים האחרונים ניהל ח"כ גליק שורה של שיחות בנושא עם היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט, בכירים במשטרה וגורמים נוספים. אחרי שהבין כי נתניהו הוא היחיד שאינו מאפשר את העלייה של הח"כים להר הבית, הוא ניסה לתאם עמו פגישה. ניסיונותיו לא צלחו ורק אחרי שהגיש עתירה לבג"ץ נגד נתניהו, האחרון נפגש עמו והבטיח לבטל את האיסור בקרוב.

ח"כ גליק מסר היום כי "ההחלטה לפתוח את הר הבית נכונה וראויה. חבל שנאלצנו להגיע לבג"ץ על מנת שההחלטה הזו תתקבל. אני קורא לכל הח"כים לעלות להר ולכבד את המקום בצורה הראויה ולהשאיר את המחלוקות והאג'נדות מחוץ להר. אני קורא לראש הממשלה ולשר לביטחון הפנים לפעול ככל שיידרש נגד כל מי שינצלו את ההחלטה למעשי טרור".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully