וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יותר מאלף הפגינו מול בית נתניהו בשל משבר הכותל: "BDS בציון"

המפגינים הגיעו למחות בירושלים ברקע המשבר עם יהודי ארה"ב, בעקבות החלטת הממשלה להקפיא את מתווה הכותל ולקדם חוק עוקף בג"ץ לדחיית גיורים פרטיים. "אלה החלטות שמחרימות את העם, BDS מארץ ציון"

צלמים זמניים מורשים

יותר מאלף בני אדם מהזרמים הרפורמי והקונסרבטיבי הפגינו אמש (שבת) מול בית ראש הממשלה בירושלים, במחאה על הקפאת מתווה הכותל וקידום חוק הגיור שיביא לדחיית ההכרה בגיורים פרטיים. בעצרת, שהתקיימה ברקע המשבר עם יהודי ארצות הברית, השתתפו גם אלוף במיל' נועם תיבון, שגריר ישראל בארצות הברית לשעבר סלי מרידור, מנכ"ל התנועה הקונסרבטיבית עו"ד יזהר הס, מנכ"ל התנועה הרפורמית הרב גלעד קריב ויו"ר נשות הכותל ענת הופמן. במהלך ההפגנה, חסמה המשטרה את הרחובות הסמוכים לבית ראש הממשלה.

"ביום ראשון נפל דבר בישראל. בעזות מצח, בקוצר ראות, ביהירות, ואצל חלק מחברי הממשלה גם ברשעות – התקבלו שתי החלטות שמחרימות את העם היהודי. BDS מארץ ציון ומירושלים", אמר אתמול עו"ד יזהר הס, מנכ"ל התנועה המסורתית. "ביטול הסכם הכותל וחוק הגיור החדש, מרחפים מעלינו כמו עננה שחורה שמזהמת את היכולת של מדינת ישראל לקרא לעצמה מדינת הלאום של העם היהודי. אני קורא לכל מי שהדמוקרטיה והעם היהודי בנפשו להגיע לבית ראש הממשלה ולזעוק עמנו".

הפגנת הרפורמים מול בית רה"מ 1 ביולי 2017. נועם מושקוביץ, מערכת וואלה! NEWS
"זה הזמן להתעורר". ההפגנה, בשבת/מערכת וואלה! NEWS, נועם מושקוביץ
הפגנת הרפורמים מול בית רה"מ 1 ביולי 2017. נועם מושקוביץ, מערכת וואלה! NEWS
"הגענו לומר עד כאן לכפייה הדתית". מפגינים בירושלים, בשבת/מערכת וואלה! NEWS, נועם מושקוביץ

עם תחילת העצרת אמר הרב קריב: "אלפי גברים ונשים הגיעו הערב לומר עד כאן לכפייה הדתית ולזלזול ביהדות הרפורמית והקונסרבטיבית. ראש הממשלה יגלה בשבועות הבאים שלא ניתן לזלזל בזעקה העולה מהרחוב הישראלי ומהקהילות היהודיות. לא נאפשר מונופול חרדי בתחום הגיור ולא נוותר עד יישום מלא של מתווה הכותל".

ענת הופמן, יו"ר נשות הכותל, אמרה כי ראש הממשלה "התהפך" לאחר שאישר את המתווה ונכנע לחרדים, "שחושבים שמי שלא מתפלל כמוהם הוא לא יהודי". לדבריה, "זה הזמן של הנשים להתעורר ושל החילונים להתעורר. ושל כל הדתיים כמונו שמאמינים בלתת מקום לכולם ולכולן. למאמינות ולמאמינות בשוויון - עלינו להתעורר. כי היום זה מתווה הכותל. ומחר זה כל דבר אחר".

ח"כ קסניה סבטלובה (המחנה הציוני) שהשתתפה בהפגנה אמרה כי "זכותו של כל יהודי להיות יהודי בדרכו". סבטלובה העלתה לחשבון הפייסבוק שלה סרטון שבו קראה לנתניהו "אל תקרע את העם היהודי בשביל שרידותך הפוליטית. אל תחבל באחדות העם". עוד אמרה סבטלובה כי "זכותו של כל יהודי להתפלל בכותל, ששייך לכולנו - לא רק לזרם אחד".

הקפאה בדרך לפתרון

ביום שישי הסכימו ראשי המפלגות על קבלת המתווה של ראש הממשלה בנימין נתניהו לפתרון המשבר עם יהדות ארצות הברית סביב חוק הגיור. על פי המתווה, הממשלה תקפיא את החקיקה לתקופה של חצי שנה, ובמקביל, הרפורמים והקונסרבטיבים ימשכו את עתירתם לבג"ץ בנושא.

בהודעה הרשמית נמסר כי "ממשלת ישראל והעותרים החליטו לפנות לבית המשפט בבקשה לדחיית ההכרעה בעתירה בנושא הגיור, וזאת לצורך מתן פרק זמן של חצי שנה לעבודת צוות שימנה ראש הממשלה לגיבוש המלצות להסדר בסוגיה זו".

הפגנת הרפורמים מול בית רה"מ 1 ביולי 2017. נועם מושקוביץ, מערכת וואלה! NEWS
יו"ר נשות הכותל ענת הופמן בהפגנה, בשבת/מערכת וואלה! NEWS, נועם מושקוביץ
נפתלי בנט בתדרוך עיתונאים בנושא התמונה החינוכית תשע"ו 27 ביוני 2017. שלומי גבאי
"יהודי ארה"ב חשים שקיבלו סטירת לחי". בנט/שלומי גבאי

ביום שלישי התייחס שר החינוך והתפוצות נפתלי בנט לביטול מתווה הכותל. "ביממה האחרונה קיימתי מפגשים עם מנהיגי יהדות ארצות הברית שנמצאים בארץ והתמונה קשה. יש משבר ממשי מול הנהגת יהדות ארצות הברית", אמר. "הם חשים שקיבלו סטירת לחי מממשלת ישראל – תחושה סובייקטיבית שהם אינם רצויים כאן. זו כמובן אינה המציאות אבל זו התחושה שלהם".

"הם אחינו", הוא המשיך, "הם רצויים כאן ומהווים בסיס אסטרטגי למדינת ישראל ואנחנו נישאר מאוחדים איתם. נעשו מספר שגיאות ויש דיס-אינפורמציה רחבה שכביכול אין יותר תפילות ברחבת 'עזרת ישראל', זה לא נכון, היא פתוחה לכל הזרמים והיא תישאר פתוחה לצמיתות. כל זה לא השתנה".

(עדכון ראשון: 22:00)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully