וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גור לבית המשפט העליון: חדשו את הספירה החוזרת במחוז מיאמי דייד

23.11.2000 / 20:28

זהו כנראה הסיכוי האחרון של המועמד הדמוקרטי להגיע לבית הלבן; אתמול החליטה מועצת הבחירות במחוז מיאמי דייד להפסיק את הספירה החוזרת; הפער בין בוש לגור עומד על 930 קולות ברגע זה, וללא קולות הבוחרים במחוז אפסיים סיכוייו של המועמד הדמוקרטי להדביקו

המועמד הדמוקרטי לנשיאות, סגן נשיא ארה"ב אל גור, עתר היום לבית המשפט העליון במדינת פלורידה, בדרישה להורות לשלטונות מחוז מיאמי דייד להתחיל מחדש את הספירה הידנית החוזרת של קולות הבוחרים.

מועצת הבחירות החליטה אתמול להפסיק את הספירה החוזרת, ובכך פגעה קשות בסיכויו של גור לצמצם את פער הקולות בינו לבין המועמד הרפובליקני בוש, העומד על 930 קולות בשעה זאת.

קודם להחלטת הדמוקרטים לעתור לבית המשפט העליון בוושינגטון, הודיעו הרפובליקנים אף הם שהם מתכוונים לעתור אליו נגד החלטתו של בית המשפט העליון בפלורידה לאפשר ספירה ידנית חוזרת במספר מחוזות במדינה. עדיין לא ברור האם בית המשפט העליון יסכים לדון בעתירות, ולהכריע בקרב על הבית הלבן.

האמריקאים חוגגים היום את חג ההודיה, ובמחוזות מסוימים נמשכה הספירה הידנית למרות החג. גורמים לא רשמיים מוסרים כי גור הצליח להשיג יתרון קל בבחירה החוזרת במחוז ברוורד. לעומתו בוש רשם יתרון קטן ביותר במחוז פאלם ביץ'. אותם גורמים אינם מביאים בחשבון את טופסי ההצבעה, שנוקבו בצורה לא מלאה, ומכונים "דימבפלד" - גומות. ישנם יותר מעשרת אלפים טפסים כאלה בפאלם ביץ', ואלפיים במחוז ברוורד. מחוז מיאמי דייד הוא תקוותם האחרונה של הדמוקרטים לצמצם את הפער עם הרפובליקנים ולזכות בבחירות. מועצת הבחירות של המחוז החליטה אתמול להפסיק את הספירה, בטענה שלא תוכל לעמוד במועד סיום הספירה, שקבע בית המשפט - יום ראשון הקרוב. קודם להחלטה לעתור לבית המשפט העליון בוושינגטון, הפסידו הדמוקרטים בעתירה שהגישו לבית המשפט במחוז, בה ביקשו להורות למועצת הבחירות לחדש את הספירה.

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully