וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כלי טיס בלתי מאויש נפל באזור בית לחם - ואותר על ידי צה"ל

29.6.2017 / 18:40

מדובר צה"ל נמסר כי נסיבות מקרה נפילתו של כלי הטיס מסוג "רוכב שמיים" נמצאות בבדיקה. גורמים בצבא אמרו כי אין חשש שדלף מידע מכלי איסוף המודיעין, שמופעל על ידי חיל התותחנים. מדובר באירוע נפילה שלישי של כטב"מ מתחילת השנה

תיעוד מהאוויר: כוח צנחנים עוצר מבוקשים ליד חברון. צילום מסך
איסוף מודיעין בידי רוכב שמיים/צילום מסך

כלי טיס של צה"ל מסוג "רוכב שמיים" נפל היום (חמישי) באזור בית לחם. לאחר סריקות נמצא כלי הטיס על ידי כוח צה"ל. מדובר צה"ל נמסר כי נסיבות המקרה בבדיקה. גורמים בצבא אמרו כי אין חשש שדלף מידע מכלי איסוף המודיעין, שמופעל על ידי חיל התותחנים.

האירוע האחרון של נפילת "רוכב שמיים" התרחש בחודש מרץ השנה כשכלי טיס ללא טייס נפל בשטח פלסטיני ברצועת עזה. בחודש ינואר נפל כלי הטיס הבלתי מאויש בשטח לבנון, ולפי פרסומים זרים אותר על ידי חיזבאללה. בחצי השנה האחרונה הוטמעו במזל"ט שינויים על רקע תקלות עבר.

מדובר במטוס הזעיר ללא טייס הקטן ביותר שיש בצה"ל והוא חג בטווחים קצרים מהגבול. המזל"ט משדר אל המפעיל את הצילומים על תאי השטח שאחריהם הוא עוקב, אך לא אוגר בתוכו מידע. בעקבות סדרת מקרים בשנים האחרונות התקיים תחקיר מעמיק בחיל התותחנים לבירור הנסיבות ובחלק מהמקרים התברר כי מדובר בסוללה שנגמרה, ולכן לא ניתן היה לשלוט בנתיב הטיסה של המזל"ט.

לקריאה נוספת:
כלי טיס בלתי מאויש התרסק ברצועת עזה; צה"ל: הנסיבות בבדיקה
צה"ל על המזל"ט שהתרסק בשטח לבנון: "לא הכיל מידע רגיש"

חייל מיחידת רוכב שמיים בעת המראתו של מזל"ט , ינואר 2013. חשבון הפליקר של צה"ל, צילום מסך
כטב"מ רוכב שמיים/צילום מסך, חשבון הפליקר של צה"ל

מזל"ט "רוכב שמיים" נכנס לשירות לפני יותר מעשור והשימוש התרחב מאוד עם השנים במטרה לסייע לכוחות טקטיים לאסוף מידע מודיעיני בזמן אמת בחירום ושגרה. למזל"ט יש יכולת להנחית את עצמו באופן אנכי תוך כדי פתיחת כרית שמונעת התרסקות.

בתוך כך, בשנה הקרובה מעריכים גורמים בצה"ל ייכנס לשירות מבצעי שדרוג של מזל"ט "רוכב שמיים" בעל יכולות משופרות הרבה יותר בטווחי הפעולה, שעות העבודה והרזולוציה של הצילום.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully