וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הנשיא חנן את האב ל-16 שאינו מכיר במדינה: "נעשה צדק"

29.6.2017 / 17:50

ריבלין העניק חנינה לאיש "העדה החרדית" יואליש קרויס, לאחר כחודש וחצי במאסר מתוך חמישה שנגזרו עליו בגין עבירות מס. קרויס, אב ל-16 שאשתו בהיריון, שוחרר "בעקבות מצוקה משפחתית קשה" לדברי הנשיא. בנו: "אנו נרגשים ושמחים"

יואליש קרויס חבר העדה החרדית בדרכו למאסר בכלא מעשיהו בגין העלמת מס. חיים גולדברג, מערכת וואלה! NEWS
קרויס ביציאה מביתו לבית הכלא/מערכת וואלה! NEWS, חיים גולדברג

נשיא המדינה ראובן ריבלין החליט היום (חמישי) לחון את יואליש קרויס לאחר שריצה חודש וחצי ממאסרו. קרויס, תושב שכונת מאה שערים בירושלים, שוחרר בשעות אחר הצהריים מכלא מעשיהו. הוא היה אחד מהסמלים הבולטים של "העדה החרדית" - זרם קיצוני במגזר החרדי - שאינו מכיר במוסדות המדינה, והורשע בעבירות מס לאחר שהפעיל משחטה שכונתית מבלי לדווח על פעילותה לרשויות ולמס הכנסה במשך שנים ונשפט לחמישה חודשי מאסר.

קרויס אב ל-16 ילדים, ואשתו צפויה ללדת בימים אלו את הילד ה-17. החלטת הנשיא ניתנה "בעקבות המצוקה המשפחתית הקשה אשר מטעמי צנעת הפרט לא ניתן להרחיב בה".

אהרל'ה, בנו הגדול של קרויס, אמר לוואלה! NEWS בעקבות ההחלטה כי המשפחה נמצאת בהתרגשות גדולה. "דיברתי עם אבא לפני כמה דקות, הוא לא ידע מזה, לא האמין לי והוא מאד התרגש ושמח. אנחנו מקווים שהוא ישתחרר תוך 24 שעות. עדיין נשאר לנו החוב הכספי. אבא שלי אמר כשהוא נכנס לכלא שאין שופטים בירושלים, עכשיו צריך לומר שסוף סוף נעשה צדק".

יואליש קרוייס תושב שכונת מאה שערים המכונה קצין המבצעים של העדה החרדית, ירושלים, 28 במרץ 2017. נועם מושקוביץ
ללא תעודת זהות או הכרה במוסדות המדינה. קרויס/נועם מושקוביץ

קרויס מזוהה עם הזרם הקיצוני שמתנגד לקיומה של מדינת ישראל ולציונות, תומך באידיאולוגיה הדוגלת באי קבלת שירותים ותקציבים מהמדינה - גם לא קצבאות המגיעות לו ושירותי בריאות שונים. כעת הוא נותר עם חוב בסך רבע מיליון שקלים, מתוכם מאה אלף שקלים למס הכנסה ו-80 אלף שקלים למע"מ. עם כניסתו לכלא אמר כי "זו כליאה שמתאימה למשטר קומוניסטי. אין לי כל בושה על מה שעשיתי, מקסימום אפשר להאשים אותי בתום לב".

הוא מתגורר יחד עם אשתו רחל ו-16 ילדיהם בסמטה צרה בשכונה החרדית, בדירת שני חדרים שאחד מהם מתחת לאדמה. עכשיו, כך אומרים בני המשפחה, "השמחה תחזור לבית".

ח"כ בצלאל סמוטריץ' (הבית היהודי), שהיה מעורב בקידום בקשת החנינה, ופנה על כך לשרת המשפטים איילת שקד, אמר בעקבות החלטתו של ריבלין כי "מנגנון החנינה נועד בדיוק למקרים כאלו. לאחר שנחשפתי לסיפור של יואליש והיכרות העקיפה עם האדם ברור היה שהסיפור של קרויס הוא ייחודי. יואליש הוא איש בעל חסד גדול, מפרנס עיקרי של משפחה מרובת ילדים ואשתו צפויה ללדת בימים אלו. קרויס מעד ושגה בהתנהלותו, עם זאת, בהתבוננות על המציאות המשפחתית המורכבת ועל התנהלותו של קרויס לאורך השנים מתעוררת חמלה אצל כל מי שלמד את המקרה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully