וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גרמניה עצרה עסקת ענק לחכירת מל"טים חמושים תוצרת ישראל

המפלגה הסוציאל-דמוקרטית הורידה את העסקה מעל סדר היום בשל התנגדותה לשימוש במל"טים חמושים. זאת על אף ביקורת נוקבת מצד שרת ההגנה ומפקד חיל האוויר הגרמני. גורמים ביטחוניים: "זה לא סוף הסיפור"

מל"ט איתן של התעשייה האווירית. התעשייה האווירית, מערכת וואלה! NEWS
מל"ט מדגם איתן/מערכת וואלה! NEWS, התעשייה האווירית

המפלגה הסוציאל-דמוקרטית בגרמניה בלמה עסקה לחכירת מל"טים חמושים מתוצרת ישראל, והורידה את ההצעה מסדר היום של ועדת התקציב בפרלמנט. זאת על עף ביקורת מצד שרת ההגנה ומפקד חיל האוויר הגרמני, שטוענים כי כלי הטיס מדגם "הרון TP" (איתן) הכרחיים להגנה על כוחות הצבא.

גורמי ביטחון בישראל אמרו בתגובה כי "זה לא סוף הסיפור" ואין כל כוונה לוותר על העסקה. "נכון לעכשיו, צריך להמתין למועד אחרי הבחירות בגרמניה (אזור ספטמבר)". הגורמים הדגישו כי מדובר בעסקה שבה שותפה התעשייה האווירית, אך גם "איירבוס", וכי בעקבות ההתפתחות נשקלים כעת כמה צעדים.

סוגיית המל"טים, שמועדפים על הצבא מאחר שהוא מחזיק כבר בדגמים מוקדמים יותר, גרמה למתיחות בין המפלגה הסוציאל-דמוקרטית, השותפה בקואליציה של המפלגה השמרנית בראשות הקנצלרית אנגלה מרקל. המחלוקת מגיעה שלושה חודשים לפני הבחירות לפרלמנט, והיא משקפת את הספקנות הגוברת בגרמניה לגבי מעורבות צבאית פעילה לנוכח עברה של המדינה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully